Vánoční sezona 2019 byla pro e-shop Mall.cz ve znamení navýšení tržeb o 25 procent oproti předchozímu roku. K nejprodávanějším produktům konce roku patřily hračky, televizory, chytré telefony a domácí spotřebiče. Od 20. prosince byl velký zájem také o elektronické dárkové poukazy v hodnotě 1000 korun. Nejrušněji bylo na pobočkách e-shopu, kam pro své objednávky směřovalo nejvíce zákazníků.
Z pohledu tržeb byl pro Mall.cz nejsilnějším dnem 29. listopad, kdy vrcholila akce Black Friday. Celkově za poslední dva měsíce roku zaznamenal e-shop meziroční nárůst tržeb o 25 procent. „Letos jsme poprvé, i přes některé varovné zprávy a zažité zvyky, viděli, že lidé objednávali dárky skutečně až do poslední chvíle,“ říká Oldřich Bajer, CEO skupiny Mall, a dodává: „V loňském roce se začal počet objednávek snižovat již v polovině prosince. Zákazníci se obávali, zda jim dárky pod stromeček přijdou včas. V letošním roce ale jejich důvěra rostla a v období od poloviny měsíce do 23. prosince u nás uskutečnili o 40 procent více objednávek než v loňském roce.“
Internetovým obchodům Mall se dařilo nejenom v Česku, ale i v ostatních zemích, kde skupina Mall působí. Rekordmany bylo Slovinsko a Chorvatsko, kde tržby 23. prosince překonaly čísla českého Mallu.
Rok 2019 také potvrdil stoupající oblibu vyzvedávání zboží na pobočkách, partnerských výdejnách a v Mall Boxech, kterých má e-shop v Česku již více než 700. Přes 60 procent zákazníků dalo poprvé přednost právě osobnímu odběru. Nejčastěji přitom směřovali na prodejny e-shopu. Ve srovnání s běžným měsícem prodejny v prosinci vydaly o více než 180 procent více objednávek. Nejvytíženějším dnem na pobočkách byl 20. prosinec, kdy si zákazníci vyzvedli přes 16 tisíc objednávek. Tento den byl rekordní i pro samoobslužné výdejní Mall Boxy, přičemž v týdnu od 16. do 22. prosince boxy prošlo rovněž více než 16 tisíc objednávek.
Své objednávky si na adresu nechalo doručit zbylých 38 procent. Nejvíc objednávek směřovalo do Prahy, Jihomoravského a Středočeského kraje.
Ilustrační foto: Mall.cz