Internetový obchod Alza.cz hodlá více využívat tzv. dropshipment, tedy doručování objednávek přímo ze skladů dodavatelů. Zatím takto spolupracuje s desítkami partnerů, do budoucna plánuje číslo výrazně navýšit. Díky využití externích skladů může e-shop nabídnout zákazníkům ještě širší produktové portfolio včetně výrobků, které vyžadují specifické podmínky skladování (auto-moto, knihy).
Prodej formou dropshipmentu (též dropshipping) spustil e-shop již před dvěma lety, kdy tímto způsobem začal nabízet např. knihy či pneumatiky. Úspěšnou spolupráci se stávajícími dodavateli chce Alza dále rozvíjet a nyní hledá nové strategické partnery. Pro tyto účely vznikla inovovaná webová stránka s kontaktním formulářem, kde se mohou zájemci snadno přihlásit se svou nabídkou.
„Produktové portfolio Alzy aktuálně tvoří přes 200 tisíc unikátních položek a drtivou většinu odesíláme k zákazníkům ze svých tří logistických centrech v okolí Prahy (Horní Počernice, Zdiby, Úžice) nebo ze skladu v Senci. Přináší nám to maximální kontrolu nad logistickými procesy, nicméně posílení v oblasti dropshipmentu by nám mělo zajistit udržitelný růst sortimentu bez nutnosti držet dodatečnou skladovou zásobu,“ říká obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena a dodává: „Vidíme v tom jasný trend a velký přínos pro e-shop naší velikosti, stejně jako nesporné výhody pro naše partnery i zákazníky.“
Program dropshipmentu totiž umožní e-shopu rozšířit sortiment i o segmenty, které by jinak nebyl schopen zákazníkům nabízet – např. kvůli specifickým požadavkům na skladování, XXL rozměrům, velkému množství položek či ztížené manipulaci. Typicky jde o zahradní domky, trampolíny, autobaterie nebo velké hračky (skluzavky atd.). Průkopníkem takového spolupráce byly v Alze knihy: „Nabídli jsme celý knižní sortiment, který nyní čítá přes 60 tisíc produktů skladem. Spolupráce s Alzou se pro nás stává jedním ze silných prodejních kanálů. Díky ní se společně posouváme na vyšší úroveň služeb,“ hodnotí spolupráci jednatelka společnosti Booknet Kateřina Malíková.
Právě propracované služby a zázemí významného hráče na tuzemském on-line trhu jsou hlavními výhodami, které Alza svým partnerům nabízí. Jedná se např. o síť více než 2000 výdejních míst, call centrum dostupné v časovém režimu 24/7, rychlé doručení, návštěvnost na webu apod. Díky přímému doručení navíc partnerům odpadá nutnost převážet produkty mezi dvěma sklady (skladovou zásobu si řídí sami).
Ilustrační foto: Alza.cz