Firmy Cargill, Maersk Tankers a Mitsui & Co. navázaly strategickou spolupráci s cílem urychlit celosvětové snižování skleníkových plynů v námořní přepravě. Uvedené společnosti informovaly, že si uvědomují naléhavost řešení globálního problému klimatických změn a soustavně pokračují v udržitelném rozvoji svého podnikání. Nyní spojují své síly, aby urychlily toto úsilí a posunuly námořní přepravu směrem k udržitelnější budoucnosti.
Firmy budou společně pracovat na snižování emisí skleníkových plynů v námořní přepravě prostřednictvím komplexního začleňování stávajících technologií úspory paliv a objevů nových technických řešení. Cílem je dokázat, že pokud spolu majitelé i nájemci úzce spolupracují na větší efektivitě plavidel z hlediska paliva, může to mít ekonomický smysl pro obě strany. Zároveň tak mohou demonstrovat, že udržitelná přeprava může být životaschopná i z komerčního hlediska.
Spolupráce, která je úzce spojena s cílem Mezinárodní námořní organizace snížit do roku 2050 roční emise skleníkových plynů v námořní přepravě o 50 %, má dlouhodobou vizi poskytovat specializovaná řešení pro zástupce námořního průmyslu, kteří hledají nové technologie na snížení produkovaných emisí.
George Wells, vedoucí globální divize aktiv a strukturalizace společnosti Cargill Ocean Transportation, uvádí: „Jsme velmi rádi, že jsme k sobě přivedli tři nejdůležitější hráče z různých sektorů námořního průmyslu, aby se aktivně podíleli na větší udržitelnosti námořní dopravy. Se správnými odborníky, transparentností a spoluprací, můžeme změnit plavidla i smlouvy, které významně sníží podíl námořní přepravy na množství skleníkových plynů.“
Pro úspěšnou spolupráci budou přínosem bohaté znalosti, odborné zkušenosti a poznatky z celého světa. „Společnost Maersk Tankers má rozsáhlé zkušenosti a odborné znalosti s testováním široké řady technologií, které mohou zvýšit efektivitu využití paliv. Tato spolupráce představuje příležitost podělit se o zkušenosti s ostatními a zapojit tyto technologie u více plavidel. Díky tomu můžeme urychlit redukci skleníkových plynů v globálním měřítku,“ říká Tommy Thomassen, technický ředitel společnosti Maersk Tankers.
Společnost Cargill umožní přístup ke své rozsáhlé flotile i rozsáhlým zkušenostem z provozu, firma Maersk Tankers přispěje dlouholetými zkušenostmi se zaváděním inovací, které zlepšují technické výkony tankerů, a společnost Mitsui & Co. nabídne komplexní výstavbu plavidel a zkušenosti z obchodu. Jde o to, aby nové technologie a řešení, která tato spolupráce přinese, byly pro námořní průmysl přínosem.
Zpočátku se spolupráce zaměří na testování a zkušební provoz stávajících osvědčených technologií na lodích, které firmy provozují. Zároveň již probíhají jednání s některými majiteli o investicích a instalaci zařízení pro úsporu energie na palubách jejich plavidel. Tyto projekty budou zahrnovat měření pro optimalizaci výkonů lodí díky sdílení a využití dat z plavidel ve spojení s přírodními podmínkami (vlny a vítr), stejně jako mechanismy, které umožní, aby přínosy zdokonalených technologií mohli využívat jak majitelé, tak nájemci. Zároveň bude spolupráce zaměřena na objevy nových technologií, které by mohly mít potenciál snižovat emise v námořní přepravě v dlouhodobém horizontu.
Ilustrační foto: SAP