logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Klient a jeho logistický partner. Jak funguje spolupráce? Vztah mezi poskytovateli logistických...
  • Škoda Auto spouští v Mladé Boleslavi výrobu baterií pro elektromobily Ve svém mladoboleslavském...
  • Povolovací proces dokončen. Výstavba parku P3 Plzeň Myslinka může začít Developer a správce...
  • Dušan Drábek posiluje oddělení pronájmu průmyslových nemovitostí v Savills Do pražské pobočky...

Roboty v centrálním skladu mixují jogurty na míru každému obchodu

23. dubna 2019
Názory a analýzy 0
1973
Roboty v centrálním skladu mixují jogurty na míru každému obchodu

Společnost HOLLANDIA Karlovy Vary, která patří do HOPI HOLDING, musela zareagovat na nové potřeby svých zákazníků. Z centrálního skladu HOPI v Jažlovicích jsou vychystávány jogurty pro prodejny, ty však stále více požadují balení namíchaná z více příchutí v jednom trayi. Požadavky splnilo robotické pracoviště vybavené roboty FANUC.

Robotizace dnes představuje jeden z hlavních motorů rozvoje skladové logistiky. Část firem se k investicím tohoto druhu přiklání z důvodu nedostatku pracovní síly. Některé firmy řeší díky robotům specifické potřeby vycházející od zákazníků. Tímto příkladem je společnost HOLLANDIA Karlovy Vary, jež spadá pod HOPI HOLDING. Firma nedávno robotizovala jedno ze svých pracovišť, a to nikoliv přímo ve výrobě, ale až v centrálním logistickém skladu.

HOLLANDIA Karlovy Vary je společností s ryze českou účastí a byla založena v polovině roku 1991. Od konce roku 2003 vyrábí v Krásném Údolí své výrobky v nových výrobních prostorách. V letech 2017 až 2019 investovala přibližně 150 milionů korun. První velká investice směřovala do předčištění odpadních vod a následně do pořízení nového plniče v roce 2017. Denně v mlékárně spotřebují kolem 120 000 litrů mléka. Poslední velkou investici firma realizovala před několika měsíci, kdy vložila miliony korun do nového robotizovaného pracoviště. Spolupracovala přitom s dodavatelem robotických řešení, firmou Sultrade, která pro provoz využila roboty značky FANUC. Vše je realizováno pod střechou společnosti HOPI (distribuční centrum HOPI v Jažlovicích), jež je poskytovatelem logistických služeb a která pro mlékárnu HOLLANDIA zajišťuje dopravu, skladování v centrálním skladu i distribuci k zákazníkům.

Menší prodejny si vynutily mixy

Mlékárna se rozhodla modernizovat a zefektivnit vyskladnění svých výrobků. Ve spolupráci se společností HOPI zahájila projekt robotizovaného mixovacího pracoviště. Robotizované linky se nacházejí v centrálním logistickém skladu a jejich hodinový výkon umožňuje zabezpečit 12–15 palet namixovaných produktů. Nahradily tak 8–10 pracovníků.

Zapojením robotů do určité části výrobního procesu reagovaly společnosti HOLLANDIA a HOPI ČR nejenom na současnou situaci na trhu práce, kdy je nedostatek pracovních sil. Dalším impulzem byl požadavek zákazníků na dodávku různých příchutí jogurtů v jednom trayi, takzvané mixy. „Zákazníci se na základě optimalizace regálového prostoru často přiklánějí k řešení zalistování mixovaných balení o 3–5 příchutích. Je to způsobené i tím, že se začaly prosazovat menší formáty prodejen,“ vysvětluje Jan Škoda, corporate PR & marketing manager společnosti HOPI HOLDING. „Od modernizace si slibujeme úspory za lidskou práci, snížení chybovosti a zvýšení kvality.“

Až 250 mixovaných palet za dvě směny

Moderní a efektivní technologie, tedy roboty a postupná automatizace provozů, budou na logistickém trhu v dlouhodobém časovém horizontu konkurenční výhodou. „Naše roboty využíváme až v centrálním logistickém skladu, což je v rámci supply chainu poměrně ojedinělé. Jejich hlavní funkcí je mixovat produkty v trayi. Reagujeme tak na poptávky našich zákazníků,“ vysvětluje Jan Škoda. „Požadavkem na kapacitu palet s mixovanými produkty je alespoň 200 palet za 16 hodin, v optimálním případě až 250. Roboty jsou schopny mixovat jogurty s průměry 75 mm a 95 mm podle přání zákazníka.“

Klíčové prvky mixovacího stroje jsou roboty s průmyslnými rameny. Pracovník zajišťující jejich chod vybere nejprve obsluhující program, který byl vytvořen na základě požadavků zákazníka. „Jeden robot vybírá podle potřeby požadované příchutě, druhý robot mixuje a třetí umísťuje produkty v trayích na připravenou paletu. Ta se automaticky zabalí a je připravená k expedici nebo uskladnění. Celý stroj obsluhuje pouze jeden pracovník a jeden manipulant odebírá palety mixovaného zboží pro další skladové manipulace,“ dodává Jan Škoda.

S přesností na setinu milimetru

Sestavení a zprovoznění robotického pracoviště, jehož roboty dokážou pracovat s přesností na setinu milimetru, realizovala společnost Sultrade. Manuální způsob řešení mixování produktů společnosti HOLLANDIA vyžadoval podle velikosti objemů zboží 10 pracovníků v rámci osmihodinových směn po sedm dní v týdnu.

Mlékárna HOLLANDIA Karlovy Vary investovala do tohoto řešení částku 16 milionů korun. Návratnost investice ve vazbě na úsporu pracovní síly a eliminaci chybovosti je spočítána na pět až deset let.

Text: Stanislav D. Břeň
Foto: HOPI HOLDING

Případová studie byla zveřejněna i v Systémech Logistiky 180 / březen-duben 2019.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

České Budějovice info v RKPodívat se ➜Ostrava info v RKPodívat se ➜Nošovice info v RKPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Chomutov info v RKPodívat se ➜Otrokovice info v RKPodívat se ➜Brno info v RKPodívat se ➜Nošovice info v RKPodívat se ➜Ostrava info v RKPodívat se ➜Praha info v RKPodívat se ➜Ostředek info v RKPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha info v RKPodívat se ➜Dašice info v RKPodívat se ➜Chrášťany info v RKPodívat se ➜

SL Jobs

Shell v České republice povede Daniel Vagaský

Shell v České republice povede Daniel Vagaský Novým generálním ředitelem společnosti Shell Czech Republic se stal Daniel Vagaský. V čele firmy nahradil Pavla Lose, který po více než 20 letech působení v Shellu zamířil do IT branže. „Mým úkolem v roli generálního ředitele je vést společnost Shell coby lídra na cestě energetické transformace. Žijeme v […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Paletový pooling CHEP: Efektivní systém, který má jasná pravidla

Paletový pooling CHEP: Efektivní systém, který má jasná pravidla Setkali jste se někdy ve skladu nebo obchodě s přepravní či displejovou paletou modré barvy? Pokud ano, vězte, že jste narazili na platformu, která náleží do paletového poolu společnosti CHEP. Paletový pooling je systém sdílení a opětovného využívání přepravních či displejových palet, který přináší efektivní a udržitelné řešení pro […]

Container Terminal Herne ušetří 60.000 eur ročně za fyzickou ostrahu

Container Terminal Herne ušetří 60.000 eur ročně za fyzickou ostrahu 27 kamer a AI stačí na 80.000 m2 Container Terminal Herne (CTH) působí v Porúří a z areálu o ploše téměř 80.000 m2 distribuuje zboží z celého světa do cílových destinací. Předchozí způsob zabezpečení s fyzickou ostrahou nepřinášela CTH požadované výsledky a nepřispívala ke zlepšení […]

Dobrá káva zvyšuje produktivitu!

Dobrá káva zvyšuje produktivitu! Přemýšlíte nad tím, jak dopřát zaměstnancům prémiový kávový zážitek, a to přímo v kanceláři? Pauza na kávu je vítanou příležitostí každého zaměstnance – nejen pro dobití energie během pracovního dne. Dopřejte zaměstnancům prostor pro interakci a spolupráci, zvyšte produktivitu práce na pracovišti a dbejte na šíření pozitivní firemní kultury. Vyzkoušejte kompletní […]

Colliers představil nové vyhledávače volných kancelářských, průmyslových a maloobchodních prostor v České republice

Colliers představil nové vyhledávače volných kancelářských, průmyslových a maloobchodních prostor v České republice Novou generaci vyhledávačů volných kancelářských, průmyslových a maloobchodních prostor spustila česká pobočka společnosti Colliers, poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Nové vyhledávače dostupné na portálech Officemap.cz, Warehousesmap.cz a Retailmap.cz umožňují hledané nemovitosti filtrovat podle celé řady parametrů, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required