logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Klient a jeho logistický partner. Jak funguje spolupráce? Vztah mezi poskytovateli logistických...
  • Škoda Auto spouští v Mladé Boleslavi výrobu baterií pro elektromobily Ve svém mladoboleslavském...
  • Povolovací proces dokončen. Výstavba parku P3 Plzeň Myslinka může začít Developer a správce...
  • Dušan Drábek posiluje oddělení pronájmu průmyslových nemovitostí v Savills Do pražské pobočky...

Jaguar-APS úspěšně implementoval S&OP proces ve skupině Walmark

18. ledna 2019
Zpravodajství 0
2407
Jaguar-APS úspěšně implementoval S&OP proces ve skupině Walmark

Společnost Jaguar-APS dokončila implementaci Sales and Operations Planning procesu ve všech pobočkách skupiny Walmark a umožnila tak skupině tvorbu předpovědi prodejů na základě poptávky. Vytvořením centralizovaného plánu poptávky a jeho integrací se SAP APO SNP (Supply Network Planning) a dalšími logistickými nástroji došlo k výraznému zlepšení plánování zásobování.

Jaguar-APS v letech 2015 a 2016 realizoval ve skupině Walmark tzv. Strategic Value Assesement (SVA). Tato analýza slouží k vyhodnocení stavu procesů, používaných metod, jejich výkonnosti a systémů z pohledu plánování a na základě výstupu doporučila plán kroků k implementaci S&OP procesu tak, aby se skupině Walmark maximalizovala návratnost investice.

Od počátku projektu se přesnost předpovědí ve skupině Walmark významně zvýšila. V důsledku toho jsou očekávány přínosy, které na tento krok navazují – tedy celkové snížení skladových zásob, zvýšení obslužnosti zákazníka, lepší strategie a taktika vstupu na trh a tím celkové snížení provozních výdajů a zvýšení spokojenosti obchodních partnerů.

Rozsah projektu

  1. Integrace dat a systémů, reporting
  2. Návrh a implementace strukturovaného konsensuálního procesu pro tvorbu předpovědi
  3. Pokročilé metody předpovědí
  4. Návrh metrik a přehledového reportu pro celý zásobovací řetězec
  5. Změnové řízení včetně vytvoření školících materiálů na míru pro všechny účastníky procesu
  6. Závěrečný audit ve formě SVA analýzy

Integrace dat a systémů, reporting

Firma Jaguar-APS provedla komplexní analýzu dostupných reportů a datových zdrojů napříč skupinou Walmark a připravila integrační plán pro shromáždění kritických dat z pohledu S&OP procesu v jediné centrální databázi.

Jaguar-APS připravil směrnici o správě a řízení kritických dat (Item Master Policy), připravil kalkulace pro výpočet pojistných zásob, které berou v potaz vývoj poptávky na trhu, doby dodání a vývoj zásob, koeficient úrovně obslužnosti zákazníka a ABC klasifikaci položek.

Dodavatel poskytl rovněž vedoucí úlohu interních i externích IT týmů a řídil tak synchronizaci dat z šesti různých ERP systémů a celé řady lokálních zdrojů dat.

Jaguar-APS vedl vývoj centrálních S&OP reportů, které podporují S&OP proces a to včetně reflexivních i prediktivních ukazatelů (Lagging and Leading KPIs). Pomohl při vyhodnocování nejvhodnějšího nástroje pro zpracovávání hlavního plánu výroby srovnáním existujícího SAP APO SNP s několika dalšími nástroji dostupnými na trhu a následně poskytl vstupy pro konfiguraci SAP APO SNP tak, aby nástroj lépe podpořil nový S&OP proces.

Návrh a implementace strukturovaného konsensuálního procesu pro tvorbu předpovědi

Jaguar-APS vytvořil směrnici pro Sales & Operation Planning Process, kterou na začátku projektu podepsali všichni klíčoví vlastníci procesu, vlastník projektu a sponzor projektu, aby byla zajištěna podpora od nejvyššího managementu skupiny a tím i úspěch projektu.

Jednotlivé procesní kroky jsou založeny na standardním S&OP procesu, nicméně upraveny tak, aby reflektovaly firemní kulturu, zaměstnance a dostupná data. Zároveň byl vytvořen S&OP kalendář, který reflektuje všechny pobočky skupiny včetně centrály a je průběžně aktualizován na 12 měsíců dopředu.

Jaguar-APS dále konzultačně přispěl k obsazení nových pozic S&OP champion, demand planner a Global Master scheduler.

Pokročilé metody předpovědí

Společnost Jaguar-APS pomohla vybrat vhodný nástroj pro tvorbu statistických předpovědí, který je v souladu s potřebami skupiny Walmark. Dále přispěla k segmentaci dat, aplikaci nástrojů „co-když“ a zavedení modelů dynamické regrese s využitím dat z distribuční sítě jako prognostické proměnné pro předpověď prodejů.

Návrh metrik a přehledového reportu pro celý zásobovací řetězec

Jaguar-APS navrhl reflexní metriky pro sledování kvality předpovědí, úrovně zákaznické obsluhy a zavedla metodiku měření kvality zásob Inventory Quality Ratio (IQR). Zároveň vyhodnotila aktuální metriky v rámci skupiny a poskytla vstupy a doporučení na sledování kritických metrik v rámci celého materiálového toku firmou ve formě přehledového reportu na principech Balanced Scorecard.

Další nově zavedené metriky jsou prediktivní (tzv. Leading indicators) a sledují jednotlivé kroky S&OP procesu včetně exekutivního S&OP na globální úrovni.

Změnové řízení včetně vytvoření školících materiálů na míru pro všechny účastníky procesu

Aby došlo ke snadnějšímu zavedení nového procesu do skupiny Walmark, Jaguar-APS připravil sérii školení na míru pro všechny skupiny vlastníků jednotlivých částí procesu a na všech úrovních managementu ve všech pobočkách a na centrále. Zvláštní pozornost byla pak věnována týmu plánovačů, kterým bylo poskytnuto školení formou několika bootcampů a individuálních školení.

Závěrečný audit ve formě SVA analýzy

Jako závěrečný krok v rámci implementace S&OP procesu ve skupině Walmark byla opětovně provedena SVA analýza, avšak tentokrát v úzké spolupráci s vlastníkem projektu a S&OP procesu (S&OP Champion). Tento audit potvrdil výrazné zlepšení celé skupiny Walmark ve všech sledovaných oblastech v poměru k výsledkům analýzy z roku 2016 a obsahoval doporučení k přijetí konkrétních opatření k dalšímu zlepšení na následujících 6, 12 a 18 měsíců, které povedou k upevnění procesu a podpoří princip kontinuálního zlepšování.

Výsledky implementace S&OP procesu

Celkové výsledky na konci projektu ukazují výrazné zlepšení v přesnosti předpovědí, integraci procesu ve všech pobočkách, integraci statistické předpovědi a centralizaci dat. Tato zlepšení budou kontinuálně pomáhat skupině Walmark snižovat provozní náklady napříč zásobováním a výrobou mj. díky přesnějšímu a delšímu výhledu, což povede také ke zvýšení obslužnosti zákazníků.

Integrace metrik a sjednocení reportovacích nástrojů napříč skupinou umožňuje vzájemné srovnání výkonnosti jednotlivých trhů, což dále podporuje principy kontinuálního zlepšování.

Ilustrační foto: Pixabay.com

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

České Budějovice info v RKPodívat se ➜Ostrava info v RKPodívat se ➜Nošovice info v RKPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Chomutov info v RKPodívat se ➜Otrokovice info v RKPodívat se ➜Brno info v RKPodívat se ➜Nošovice info v RKPodívat se ➜Ostrava info v RKPodívat se ➜Praha info v RKPodívat se ➜Ostředek info v RKPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha info v RKPodívat se ➜Dašice info v RKPodívat se ➜Chrášťany info v RKPodívat se ➜

SL Jobs

Shell v České republice povede Daniel Vagaský

Shell v České republice povede Daniel Vagaský Novým generálním ředitelem společnosti Shell Czech Republic se stal Daniel Vagaský. V čele firmy nahradil Pavla Lose, který po více než 20 letech působení v Shellu zamířil do IT branže. „Mým úkolem v roli generálního ředitele je vést společnost Shell coby lídra na cestě energetické transformace. Žijeme v […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Paletový pooling CHEP: Efektivní systém, který má jasná pravidla

Paletový pooling CHEP: Efektivní systém, který má jasná pravidla Setkali jste se někdy ve skladu nebo obchodě s přepravní či displejovou paletou modré barvy? Pokud ano, vězte, že jste narazili na platformu, která náleží do paletového poolu společnosti CHEP. Paletový pooling je systém sdílení a opětovného využívání přepravních či displejových palet, který přináší efektivní a udržitelné řešení pro […]

Container Terminal Herne ušetří 60.000 eur ročně za fyzickou ostrahu

Container Terminal Herne ušetří 60.000 eur ročně za fyzickou ostrahu 27 kamer a AI stačí na 80.000 m2 Container Terminal Herne (CTH) působí v Porúří a z areálu o ploše téměř 80.000 m2 distribuuje zboží z celého světa do cílových destinací. Předchozí způsob zabezpečení s fyzickou ostrahou nepřinášela CTH požadované výsledky a nepřispívala ke zlepšení […]

Dobrá káva zvyšuje produktivitu!

Dobrá káva zvyšuje produktivitu! Přemýšlíte nad tím, jak dopřát zaměstnancům prémiový kávový zážitek, a to přímo v kanceláři? Pauza na kávu je vítanou příležitostí každého zaměstnance – nejen pro dobití energie během pracovního dne. Dopřejte zaměstnancům prostor pro interakci a spolupráci, zvyšte produktivitu práce na pracovišti a dbejte na šíření pozitivní firemní kultury. Vyzkoušejte kompletní […]

Colliers představil nové vyhledávače volných kancelářských, průmyslových a maloobchodních prostor v České republice

Colliers představil nové vyhledávače volných kancelářských, průmyslových a maloobchodních prostor v České republice Novou generaci vyhledávačů volných kancelářských, průmyslových a maloobchodních prostor spustila česká pobočka společnosti Colliers, poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Nové vyhledávače dostupné na portálech Officemap.cz, Warehousesmap.cz a Retailmap.cz umožňují hledané nemovitosti filtrovat podle celé řady parametrů, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required