Nikdo se nerodí dokonalý. A ani kdovíjak kreativní či inovativní. I o tom se mluvilo na fóru LOG-IN 2018 uprostřed minulého týdne. A protože synonymem novátorských přístupů je v mnoha směrech společnost Google, zhostil se inspirativní úvodní přednášky Daniel Franc právě z této firmy.
Jednou z hlavních zásad Googlu je, že za neúspěchy, které jsou provedené v dobrém úmyslu, zaměstnanci nejsou trestáni. Tedy že jedinec nebo celý tým má právo na chybu, například když vymyslí projekt, který se později ukáže jako nepřínosný. Pracovník se díky tomu necítí být svázaný případným postihem za nezdar a jeho kreativní potenciál narůstá.
Neméně důležité je pak umět se z neúspěchu náležitě poučit. A stejně tak sdílet s kolegy to, co se povedlo, ale i co se nepovedlo. Kultura sdílení znalostí, kompetencí či nápadů vůbec patří ke klíčům novátorství Googlu a jeho lidí. „Být inovativní znamená dokázat vývoj dostat do své DNA: být připraven měnit věci, dokázat neustále sledovat pohyby uvnitř i na trhu, nebát se ostrých změn, ale ani neskákat do změn po hlavě,“ uvedl Daniel Franc pro redakci Systémů Logistiky.
Jak podporuje inovace vaše firma? Je možné uplatnit přístup Googlu i v oboru logistiky? Uvítáme vaše názory, ať už nám je sdělíte na Facebooku nebo třeba pošlete e-mailem na logistics@atoz.cz . A budeme rádi, když zodpovíte anketní otázku, kterou najdete na našem portálu www.systemylogistiky.cz (v pravém sloupci na domovské stránce).
Text: David Čapek
Ilustrační foto: Pixabay.com