
Praha následuje současný trend rozvoje krátkodobých komerčních pronájmů a řadí se po bok světových metropolí jako New York, Londýn, Hongkong či Milán, kde je již v současnosti Storefront etablován. Rozvíjet obchodní příležitosti v Česku se rozhodl ve spolupráci s tuzemským projektem The Prostor, kterou rozvíjí realitně-poradenská společnost 108 AGENCY.
Firma působící globálně v oblasti krátkodobých pronájmů komerčních prostor, americká společnost Storefront, navázala partnerství s českým start-upem The Prostor za účelem nabídnout klientům možnost netradiční prezentace jejich produktů či služeb formou originálních pop-up eventů. Cílem je představit zákazníkům novinky v nabídce, a to v neobvyklém prostředí mimo tradiční retailové prostory. Pro společnosti z oblasti módy, designu ale například i výrobce elektroniky či automobilů představují pop-up eventy vítané rozšíření tzv. offline marketingu.
„Spolupráce se Storefront nám přináší příležitost nabídnout atraktivní pražské prostory i v globálním měřítku a napomáhá tak prezentaci zahraničních značek v České republice. Již nyní registrujeme vysoký zájem o námi nabízené prostory ze strany zahraničních subjektů, spojení sil se Storefront tak bylo pro nás logickým krokem,” uvádí Dušan Hříbal, director The Prostor.
Storefront v současné době působí ve více než 15 světových metropolích napříč Spojenými státy, Evropou i Asií. Praha tak na starém kontinentu doplňuje Amsterdam, Milán či Paříž a Londýn. Portfolio měst se nadále dynamicky rozšiřuje. Koncept krátkodobých komerčních pronájmů je svým principem podobný populární platformě Airbnb, specializované na krátkodobé ubytování. V on-line nabídce si zájemce vybere vhodný komerční prostor dle svých požadavků a časových možností. Není přitom fixován dlouhodobostí nájemní smlouvy tak, jako tomu bývá u tradičních retailových ploch, kde smlouvy zpravidla bývají uzavírány jako víceleté. Díky tomu mohou nejen zavedené, ale i začínající společnosti otestovat trh a zájem o jejich produkty, přičemž za standardních podmínek by pro ně vlastní plocha byla finančně nedosažitelná.
„Jsme nadšení z příležitosti nabízet Prahu v rámci stále rostoucího portfolia Storefront. Vnímáme obrovský potenciál města jak z hlediska nabídky celé řady mimořádných objektů, tak také z pohledu vysokého zájmu zákazníků o nové služby,“ uvádí Mohamed Haouache, spoluzakladatel a CEO Storefront.
V českém prostředí je výraznější vlaštovkou rozvoje konceptu pop-up švédská nábytkářská společnost IKEA, která v nedávné době otevřela ve spodní části Václavského náměstí dvoupodlažní pop-up studio zaměřené na posílení vnímání značky IKEA.
„V tuzemsku není dosud prezentace formou pop-up příliš rozšířena, naším cílem tak je popularizace tohoto konceptu a dále také rozšíření portfolia exkluzivních prostor. Nezabýváme se přitom pouhým vyhledáním prostor, ale také návrhem a realizací samotného pop-up storu. V tomto ohledu jsme navázali spolupráci s renomovaným studiem deFORM, které se designově podílelo například na akcích pro Nike či Heineken,“ dodává Dušan Hříbal.