
Bonett byl loni největším prodejcem CNG pro dopravu v České republice. A to již potřetí za sebou. V roce 2017 prodal rekordních více než 9 milionů metrů krychlových, čímž si meziročně polepšil o pětinu. Může se také pochlubit nejrozsáhlejší sítí vlastních plnicích stanic, kterých provozuje 32.
Skupina Bonett zažila další úspěšný rok. Přestože nízké ceny klasických paliv CNG tak úplně nepřály, rok 2017 přinesl pro tuto ryze českou firmu další rekordní výsledek. Podařilo se jí totiž prodat 9 milionů m3 stlačeného zemního plynu, což je o 20 % víc než v předešlém období. Již potřetí za sebou navíc Bonett obhájil pozici největšího prodejce CNG pro dopravu v České republice. Dvojku tuzemského trhu, společnost innogy Energo, za sebou nechal skoro o 1,5 milionu kubíků plynu. Celkem logicky si tak Bonett ukrojil největší díl z koláče celkové spotřeby v České republice, a dosáhl podílu 13,33 % z celkového trhu s CNG. Zemnímu plynu se u nás daří, vloni se v oblasti dopravy prodalo 67,6 milionů m3, čímž spotřeba meziročně vzrostla o 13,9 %. S připravovanými novými modely vozidel Škoda Octavia s velkým dojezdem na CNG, Škoda Rapid, Fabia, Seat Arona a dalšími je předpokládáno podpoření dalšího růstu.
„To, že se nám opět podařilo meziročně prodat více plynu, je mimo jiné dáno i vysokým tempem rozšiřování naší sítě plnicích stanic,“ poznamenává Václav Holovčák, místopředseda představenstva společnosti Bonett Gas Investment. Ke konci loňského roku Bonett provozoval celkem 32 plnicích stanic v hodnotě téměř 300 milionů korun, což je suverénně nejvíc ze všech prodejců zemního plynu v Česku.
Klíčový pro rozvoj sítě v roce 2017 bylo zahájení spolupráce s řetězcem MAKRO. „Ve stejném tempu rozvoje sítě chceme pokračovat i v letošním roce, kdy plánujeme otevřít až 15 nových Bonett CNG stanic po celé České republice s předpokládanou investicí více než 100 milionů korun,“ poodhaluje plány na letošní rok Václav Holovčák.
Spotřeba CNG v České republice roste nepřetržitě již několik let za sebou, a to díky čím dál většímu počtu plnicích stanic (170) i zvyšujícímu se počtu provozovaných vozidel na CNG. Jen vloni jich na tuzemských silnicích přibylo přes 4000, celkem jich jezdí skoro 20.000. Na celkové spotřebě se podílí i CNG autobusy, jejichž počet rok od roku roste. Zatímco na konci roku 2016 CNG autobusy jezdily v padesáti městech, o rok později už v šedesáti. „Skoro polovina všech autobusů na CNG je plněna na technologiích dodaných naší skupinou, více než 15 % autobusů plníme z námi investovaných stanic,“ dodává Václav Holovčák.
Aktuálně skupina buduje například pro Dopravní podnik města Děčína velkou plnicí stanici se čtyřmi stojany s kapacitou až 700 kubíků CNG za hodinu, která bude určena pro flotilu více než 20 autobusů na CNG od firmy MAN, a připravuje další projekty.