V roce 2017 pokračovala česká e-commerce ve významném růstu. Celkové obraty za prodej zboží přesáhly 115 miliard korun, což znamená růst 18 % oproti předchozímu roku. Online prodej tak dosáhl podílu 10,5 % na celém českém maloobchodě. Údaje zveřejnily Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a srovnávač cen Heureka.cz.
„V uplynulém roce pokračoval trend zvyšujícího se zájmu zákazníků o nákup zboží denní spotřeby v čele s potravinami a drogerií. V roce 2018 čekáme další růst prodejů, a to i díky sílícímu prolínání internetových a klasických obchodů,“ hodnotí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „To považujeme za jeden z nejvýznamnějších trendů, nadále budou jednotlivé prodejní kanály více a více splývat dohromady.“
Pro letošní rok Jan Vetyška očekává, že velkým tématem v e-shopech bude logistika – zejména tzv. poslední míle, tedy doručení zboží k zákazníkovi. „Objem prodaného zboží na internetu neustále stoupá a na trhu je jistě prostor pro zlepšení právě v této oblasti, a to především v exponovaných obdobích jako je to předvánoční,“ doplňuje Vetyška.
Z hlediska obratu předpokládá APEK letos oproti roku 2017 opět růst mezi 15 a 20 %. Celkové tržby odvětví e-commerce v Česku by tak mohly atakovat hranici až 140 miliard korun.