Dohromady 34 autonomních vychystávacích vozíků STILL iGo neo CX 20 si objednala společnost Detailresult Logistiek, poskytovatel logistických služeb holandským řetězcům supermarketů Dirk van den Broek a DekaMarkt. V listopadu byly dodány první vozíky. Další budou následovat v lednu.
„Vozík iGo neo CX 20 jsme již před nějakou dobou testovali. Tehdejší výsledky pro nás byly dostatečným podnětem, abychom se o novou technologii zajímali. I když jsou procesy v našich distribučních centrech již ve velké míře optimalizované, hledáme další potenciály zlepšení, například využití autonomní manipulační techniky,“ vysvětluje Arjan Warmerdam, projektový ředitel společnosti Detailresult Logistiek.
Vozík iGo neo následuje obsluhu ve společnosti Detailresult Logistiek na každém kroku a udržuje přitom bezpečnou vzdálenost od regálů a případných překážek, takže obsluhující personál se může plně soustředit na svou práci. Zvyšuje se tím nejen výkon při vychystávání, ale také se snižuje počet chyb. Nezávislé testy ukázaly, že je možné ve srovnání s konvenčním vychystáváním dosáhnout zvýšení produktivity. Dřívější výsledky testů potvrdil i intenzivní test ve společnosti Detailresult Logistiek BV. „Konkrétní zvýšení produktivity je závislé na produktech a trase vychystávání,“ vysvětluje Arjan Warmerdam. „Pokud nejsou vzdálenosti mezi zastávkami příliš velké, nemusí obsluha neustále nastupovat a vystupovat a je tak produktivnější.“
Kromě zvýšení produktivity ukázal praktický test ve společnosti Detailresult rovněž to, že autonomní vozík nenutí obsluhu k unavujícím pohybům. „Pracovníci museli každý pracovní den nespočetněkrát nastoupit a vystoupit. To bylo nejen velkou fyzickou zátěží, zejména pro kolena a záda, ale bylo to také časově náročné,“ poznamenává Arjan Warmerdam.
Logistické společnosti Detailresult přináší výhody i ovládání vozíku iGo neo CX 20. Ve srovnání s jinou manipulační technikou, kterou je nutné ovládat manuálně, například rukavicí nebo prostřednictvím ovladače upevněného na opasku, musí obsluha u vozíku iGo neo stisknout pouze jedno tlačítko na boku stroje a už ji inteligentní vozík pomocí svého 360° skeneru „sleduje“. Vozík svou obsluhu následuje jako týmový kolega k příslušným vychystávacím stanovištím a když obsluha zůstane stát, okamžitě zastaví. „Naši pracovníci si na to museli nejdříve trochu zvyknout, ale nyní se jim týmová práce s chytrým vychystávacím vozíkem líbí. Mají obě ruce volné a mohou se kompletně věnovat vychystávání,“ doplňuje Arjan Warmerdam.
S nasazením vozíků iGo neo přešla společnost Detailresult Logistiek BV na „multi client“ vychystávání. Při tomto způsobu se vychystává na tři pojízdné kontejnery současně. Lze tím dosáhnout dalšího zvýšení produktivity. Arjan Warmerdam uzavírá: „Díky multi client vychystávání sázíme v této oblasti nadále na vychystávací vozíky. Navíc testujeme, zda existuje potenciál, abychom i v jiných oblastech příslušně upravili procesy vychystávání a mohli i v nich využít vozíky iGo neo.“