Skupina GEFCO přivítala první kompletní kontejnerový vlak, který přijel z Číny do Francie poté, co urazil cestu dlouhou 11.000 kilometrů. Vlak přepravuje kontejnery o délce 12,2 metru (40 stop) z čínského města Wuhan do Dourges v severní Francii pro klienta PSA za dobu kratší než tři týdny.
Ucelený vlak, naplněný kompletně zbožím pro společnost PSA, opustil čínské město Wuhan 3. listopadu 2017. Přepravoval kontejnery přes Kazachstán, Rusko a Bělorusko. Služby pro oblast s rozchodem 1520 mm mezi městy Dostyk (Kazachstán) a Brest (Bělorusko) poskytla partnerská společnost United Transport and Logistics Company (UTLC).
Vlak dál pokračoval v cestě přes Polsko a Německo až do terminálu ve francouzském Dourges, kam dorazil 22. listopadu 2017. Po proclení byla zásilka distribuována přímo do továrny společnosti Française de Mécanique, dceřiné společnosti skupiny PSA, v Douvrin na severu Francie.
Po cestě přes sedm zemí, podél obchodní trasy označované jako Hedvábná stezka, s průměrnou ujetou vzdáleností okolo 600 km za den vlak naložený kontejnery o délce 12,2 metru dorazil do cílového místa za méně než tři týdny. Projekt řídila a koordinovala skupina GEFCO ve spolupráci se svými partnery z oblasti železniční přepravy působícími v jednotlivých zemích, společně s týmy společnosti GEFCO Forwarding se sídlem v Šanghaji, Moskvě a Paříži.
Tento první kompletní kontejnerový ucelený vlak je součástí iniciativy One-Belt-One-Road představené čínskou vládou, ta je snahou o větší využití trasy Hedvábné stezky spojující Čínu s Evropou.
Propojení s Francií vytvořené touto pilotní přepravou představuje významnou změnu pozice Francie na nové Hedvábné stezce. V minulosti totiž většina tras nové Hedvábné stezky končila v Německu a Polsku.
Skupina GEFCO se zaměřuje na novou Hedvábnou stezku
Zatímco Čína masivně investuje do rozvoje a propagace železniční přepravy mezi Asií a Evropou, skupina GEFCO pokračuje v rozvoji svých služeb železniční přepravy, aby byla schopna uspokojovat rostoucí nároky svých zákazníků na flexibilní řešení v dané oblasti.
Železniční nákladní přeprava je vedle letecké a námořní přepravy neopomenutelnou částí logistických toků. Hlavní konkurenční výhodou jsou nízké náklady ve srovnání s leteckou přepravou, rychlost porovnáváme-li ji s námořní dopravou a v neposlední řadě je výhodou též ekologický provoz. Využívána je především u transportu zboží, kde je rozhodujícím faktorem rychlost přepravy, například dílů pro automobilový průmysl, elektronických produktů přepravovaných z Číny do Evropy. V opačném směru se jedná o transfery spotřebního zboží, služby chladírenské přepravy a přepravu pro čínský trh s náhradními díly. Transitní čas je v porovnání s námořní přepravou poloviční. V porovnání s leteckou přepravou je železnice mnohem levnější a způsobuje mnohem menší znečištění životního prostředí.
Skupina GEFCO měsíčně realizuje železniční přepravu zboží o průměrném objemu 300 TEU v obou směrech.
„Skupina GEFCO disponující zkušenostmi nabytými za 65 let svého působení v oblasti logistiky realizuje železniční přepravu dodávek z Asie do Evropy již více než 4 roky. Skupina podporuje růst objemu obchodů mezi těmito dvěma kontinenty kontejnerovou přepravou zásilek po železnici a neustále hledá nová cenově efektivní, flexibilní, spolehlivá a bezpečná řešení pro splnění požadavků zákazníků i podporu jejich obchodního rozvoje,“ řekl Anthony Gunn, výkonný viceprezident společnosti GEFCO Freight Forwarding.
GEFCO působí v Číně od roku 1995, zaměstnává více než 2000 pracovníků, provozuje 10 kanceláří a spolupracuje s partnery, přičemž pokrývá téměř celé území Číny. Skupina rovněž působí ve Vietnamu, Thajsku a Jižní Koreji.