logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Firmy posilují monitoring dodavatelského řetězce, potvrzuje průzkum Téměř polovina výrobních...
  • Na cestě k „zelenějším krabicím“ Před logistickým odvětvím stojí úkol, jehož komplexitě,...
  • Dachser kupuje australského poskytovatele leteckých a námořních přeprav Logistický provider...
  • Gebrüder Weiss bilancuje: obrat loni vzrostl o téměř pětinu Mezinárodní logistická společnost...

ROZHOVOR: Multikulturní rozdíly vnímáme jako komparativní výhodu

21. června 2017
Doprava 0
2362
ROZHOVOR: Multikulturní rozdíly vnímáme jako komparativní výhodu

Původem turecká společnost Ekol Logistics vstoupila na český trh v loňském roce. A její expanze do evropských zemí zdaleka nekončí. O současnosti i plánech firmy jsme v interview pro portál SystemyLogistiky.cz rozmlouvali s country managerem Ekol Logistics v České republice Martinem Záleským.

Ekol Logistics v poslední době expanduje do Evropy… Ve kterých zemích jste již přítomni a kde plánujete otevřít pobočky v blízké budoucnosti?

Aktuálně působíme kromě domovského trhu v Turecku také v Německu, Itálii, Řecku, Francii, Ukrajině, Bosně a Hercegovině, Rumunsku, Maďarsku, Španělsku, Polsku, Česku, Bulharsku, Íránu a ve Slovinsku. V rámci kompatibility V4 regionu máme v plánu otevřít v letošním roce pobočku na Slovensku. Mimo tyto regiony jsou v roce 2018 v plánu další země: Chorvatsko, Ázerbájdžán, Gruzie, Kazachstán, Rusko a Maroko. V roce 2019 pak Holandsko, Belgie, Portugalsko, Egypt, Albánie, Čína, Moldavsko a Rakousko.

Na českém trhu působí vaše společnost od dubna 2016 – s jakými cíli jste do ČR vstupovali a splnil uplynulý více než rok vaše očekávání?

Hlavním cílem Ekol Logistics pro rok 2016 bylo vytvořit motivovaný tým odborníků schopných podpory stávajících klientů v regionu V4 v návaznosti na existující multimodální spojení mezi Tureckem a střední Evropou, vytvoření pobočkových základen v Praze a Ostravě a nastavení obchodních aktivit nabízejících přepravy pro Turecko, Írán, kavkazské a balkánské země. Ekolu se podařilo vytyčené cíle splnit v plné míře, i když jsme si plně vědomi, že jsme ještě ve start-upovém období, kdy je potřeba posilovat obchodní a marketingové činnosti posilující pozici a povědomí o službách Ekol Logistics na trhu V4.

Ekol Logistics alokoval své pobočky v logistickém centru P3 Park Praha D11 a CTP Parku v Ostravě, kde na denní bázi provozuje Ekol Logistics operace spojené s multimodálními řešeními pro naše zákazníky v Česku, na Slovensku a v Polsku. Využitím vlakové platformy v Paskově a přístavu v italském Terstu realizujeme skrze short-sea exportní/importní toky související s tureckým a íránským a balkánsko-kavkazským trhem.

Můžete uvést i konkrétní údaje ohledně vozového parku?

Ekol Logistics má k dispozici více než 1600 tahačů a 3500 návěsů. Krédem společnosti je pečovat o stávající vozy a dále rozšiřovat vozový park o nová vozidla v souladu s investičním plánem společnosti. Vozový park splňuje emisní normy EURO 5 a 6. Česká pobočka Ekolu disponuje 50 nákladními vozidly s návěsy typu low-deck a frigo. V rámci spolupráce se zahraničními pobočkami sdílíme vozové kapacity a podílíme se na jejich vytížení v rámci Ekol sítě.

Jaké jsou hlavní trendy dneška v oblasti přeprav do / z Turecka?

Vzhledem k celoevropskému fenoménu chybějící pracovní síly nevyhýbající se oblasti logistiky (nedostatek zasilatelů, řidičů a skladníků) bude s narůstajícím časem růst přednost multimodálního řešení mezinárodních přeprav. Hlavní proměnnou nebude úplně hrát čas, ale high-tech řešení v oblasti IT, vozového parku, řízení HR atd. Rozvojová politika Ekol Logistics je velmi dynamická, meziroční nárůsty obratů jsou v dvojciferných procentech umožňující tuto investiční politiku udržovat a rozvíjet. Taktéž třeba podotknout, že probouzející se íránský trh přes transfer Tureckem dělá trendově z Turecka opět silnější destinaci s přibývajícími možnostmi rozvoje v oblasti interkontinentálních a silničních přeprav mezi EU a Tureckem/Íránem.

Projevuje se ve vašem podnikání nějak výrazněji aktuální obchodně-politická situace v Turecku?

Tato situace nijak neovlivňuje obchodní aktivity Ekol Logistics. Není v zájmu obchodně-politickém uzavřít širší veřejnosti výměnu zboží mezi Tureckem a EU. 80milionový turecký trh bude vždy atraktivní zemí pro obchod i z pohledu rozvojových možností v sousedním Íránu. Ekol si plně uvědomuje důležitost tureckého a íránského trhu a investuje nemalé prostředky nejen v Turecku, ale i v Íránu skrze budovanou evropskou expanzi.

Jak vidíte budoucnost ekonomické spolupráce mezi Českou republikou a Tureckem a také mezi EU a Tureckem? Která odvětví jsou podle vás v daném ohledu nejvíce perspektivní?

Podobně jako v České a Slovenské republice, tak i v Turecku je umístěna většina předních automotive výrobců a subdodavatelů, kteří mají logistické toky nejen v tomto regionu, ale i s přesahy na jejich evropské entity/partnery. Nejperspektivnější segmenty jsou v automobilovém, stavebním, strojírenském, chemickém & gumárenském průmyslu, dokonce i v papírenském a textilním průmyslu, který generuje zajímavé objemy…

Které bariéry by bylo dobré překonat či odstranit?

Kromě fyzické vzdálenosti a rozdílnosti trhů Česka a Turecka je vzájemná spolupráce obou zemí zajímavě podpořená i mentální rozdílností v přístupech k obchodování a realizaci dohod, což přidává na určité atraktivnosti spojení těchto trhů, i když někdy dospět k žádanému kompromisu může být náročnější. Jelikož jsme původem turecká společnost, překážky typu multikulturních rozdílů a celních omezení nevnímáme jako překážku, ale jako naši komparativní výhodu.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required