Již pojedenácté proběhla zásadní logistická akce LOG-IN, jediné slovenské fórum zaměřené na inovace v logistice. Letošní ročník se konal ve čtvrtek 8. června v konferenčních prostorách hotelu DoubleTree by Hilton v Bratislavě. Téměř 160 účastníků si mohlo poslechnout množství prezentací o nejlepších logistických řešeních, která se v poslední době na trhu objevila.
Celodenní program odstartovali Manolo De La Fuente ze společnosti Voltia a Laurens Tuinhout, zástupce firmy PostNL, kteří představili použití elektromobilů při doručování zásilek i další možnosti nízkoemisní dopravy. Proč platíte za převážení vzduchu? ptal se ve své prezentaci Július Mazán, design manager společnosti DS Smith Packaging Czech. Vzápětí na konkrétních příkladech přiblížil účastníkům konference obalová řešení, která jim pomáhají snížit náklady na dopravu.
Proces zpracování objednávek materiálu ve společnosti Automotive Lighting a jejich následné vychystání ve skladu pomocí automatizované technologie bylo tématem případové studie, kterou představili Zbyněk Gregor, internal logistics manager společnosti Automotive Lighting, a Jan Rindt, sales manager automation SSI Schäfer Systems International. Zajímavé řešení městské logistiky prezentoval Šimon Krošlák, provozní ředitel firmy Švihaj Šuhaj. Jak už prozradil název CykloLogistika, jde o možný další krok v evoluci logistiky – přednáška se věnovala především cyklokuriérom.
Problémem silničních dopravců zejména v souvislosti s minimální mzdou v některých evropských zemích i nejnovějšímu pokutováni řidičů za přespávání v kamionu se věnoval Pavol Jančovič, prezident sdružení ČESMAD Slovakia. Automatika v cukrovinkách byla tématem prezentace Jozefa Kolišťaníka, technicko-investičního ředitele I.D.C. Holding, a Stanislava Fukny, logistic solutions managera společnosti Toyota Material Handling Slovensko. Jejich případová studie přiblížila proces realizace implementace poloutomatického regálového skladu v nejvýznamnější české cukrářského společnosti a přínosy, které z toho vyplynuly.
Na logistiku s logikou – takový byl název závěrečné případové studie pod taktovkou Petra Bílika, Emans solution designera firmy Anasoft APR, a Rudolfa Gavlase, zástupce ředitele společnosti LUNYS. Ta je dovozcem a distributorem zeleniny, ovoce, hub a musí každou noc vychystat množství přepravek pro zákazníky. Každá přepravka je individuální – podle toho, co si odběratel objednal. Nově se přepravky pohybují k jednotlivým pracovištím po dopravníku i s elektronickou informací o jejich obsahu.
Tři diskusní bloky
První diskusní blok poodhalil, jaké jsou trendy a novinky v oblasti automotive logistiky. Martin Adamička z Volkswagenu Slovakia, Michal Bodocký z Q & L Industrial Services, Karol Pinter z DHL Supply Chain Slovakia a Branislav Vrbišťan z automobilky PSA PEUGEOT CITROËN Slovakia se shodli na tom, že logistika v automobilovém průmyslu je lídrem v inovacích. Velká konkurence v tomto segmentu průmyslu nutí automobilky do hledání optimálních řešení, automatizaci a robotizaci nevyjímaje.
Rychloobrátkové zboží, jak už z názvu vyplývá, se vyznačuje vysokou obrátkovosti, vysokými objemy a relativně nízkými maržemi. O úskalích FMCG logistiky se s účastníky konference LOG-IN podělili Katarína Dobišová, logistics manager společnosti Nestlé Slovensko, a Ján Franek, planning & logistics manager firmy Heineken Slovensko. Závěrečná panelová diskuse se věnovala požadavkům e-shopů na vybavení skladů a tomu, co jim mohou developeři a dodavatelé techniky nabídnout. Za diskusní stůl se posadili Martin Štrba, ředitel e-shopu Martinus.sk, dále Jan Palek, country manager společnosti Goodman, Martin Baláž, ředitel pro pronájem a výstavbu Prologis, a Stanislav Fukna, logistic solutions manager v Toyota Material Handling Slovensko. Jak z diskuse vyplynulo, e-commerce se rychle rozvíjí a požadavky na sklady jsou stále náročnější. Dodavatelé ale dokážou ke každému zákazníkovi přistupovat individuálně a najít řešení jeho potřeb.
Networking a zábava v mexickém stylu
V programu konference LOG-IN opět nechyběl speed-datingový systém setkání BUSINESSLOG, kdy obě strany rychle zjistí, zda bude přínosné rozvinout jednání dále do konkrétní podoby. Tentokrát se uskutečnilo více než 50 setkání. BUSINESSLOG umožňuje efektivně získat zajímavé kontakty a informace jak na straně potenciálních uživatelů služeb a produktů, tak i pro jejich poskytovatele.
Na celodenní konferenční program plynule navázal VIP logistický večer. Hotel DoubleTree by Hilton tak hostil i již XXI. Logistický Business Mixér, tentokrát v mexickém stylu. V uvolněné atmosféře na hotelové terase, ideálním prostředí pro networking, se letos bavilo asi 180 logistiků.
Partneři akce
Jedenáctý ročník logistického fóra LOG-IN podpořily tyto společnosti:
Generálním partnerem fóra a Logistického Business Mixeru se stala společnost Toyota Material Handling Slovensko.
Partnerem fóra a Logistického Business Mixer byla společnost GOODMAN.
Partnery fóra se staly společnosti DS Smith, EKOBAL a SSI Schäfer.
Speciálními partnery fóra se staly společnosti Aberle Logistics, Anasoft APR, BITO – Skladovacia technika, Prologis, Troax SK, VGP a WAU! Studio.
Partnerem techniky byla společnost PARILLA SOUND a partnerem emailové komunikace se a partnerem emailové komunikace se stala společnost Emailkampane.cz.
Mediálními partnery tohoto ročníku byly Systémy Logistiky SK a CZ, Tovar & Prodej, Svět balení, Zboží & Prodej, logistický portál Logistický monitor.sk, ČESMAD Slovakia, Kharisma a Kancelarie.sk, education.sk, konferencie.sk, EdiZone, PC REVUE, IT Systems, SystemNEWS, SystemOnLine a TECHNIKA SK.