logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Firmy posilují monitoring dodavatelského řetězce, potvrzuje průzkum Téměř polovina výrobních...
  • Na cestě k „zelenějším krabicím“ Před logistickým odvětvím stojí úkol, jehož komplexitě,...
  • Dachser kupuje australského poskytovatele leteckých a námořních přeprav Logistický provider...
  • Gebrüder Weiss bilancuje: obrat loni vzrostl o téměř pětinu Mezinárodní logistická společnost...

Potvrzeno: Řidič kamionu jako nejpostrádanější profese

12. června 2017
Doprava 0
2100
Potvrzeno: Řidič kamionu jako nejpostrádanější profese

Nákladní silniční doprava je důležitou složkou české ekonomiky a přeprava zboží na velké vzdálenosti je stěžejním prvkem nejen v obchodních vztazích. Přesto je v Česku akutní nedostatek řidičů.

V oblasti dopravy a logistiky je v současné době zaměstnáno v České republice přibližně čtvrt milionu osob, zhruba polovina z nich jsou řidiči, kteří prakticky denně vyjíždějí s naloženými nákladními automobily na delší cesty. I přesto je profesionálních řidičů akutní nedostatek.

Značnou měrou se na tomto stavu podepsalo zrušení povinné vojenské služby. Řada současných řidičů získala řidičské oprávnění, které si doplnila o profesní průkaz, aby mohli řídit profesionálně, právě na vojně.

„Významným faktorem, který nám odebírá řidiče, jsou také podmínky, které nabízejí zahraniční společnosti, především v krajích, které jsou v blízkosti sousedních států – Ústecký, Karlovarský, Plzeňský a Jihočeský kraj – kam celá řada českých řidičů odchází, kvůli vyšší mzdě, jež je dána silnější ekonomikou Rakouska a Německa,“ komentuje situaci Renáta Sklenářová, personalistka společnosti Šmídl.

Podle Institutu silniční dopravy ČESMAD Bohemia je aktuálně poptávka po více než 10.000 řidičích v rámci republiky. Odhady vývoje pro další roky pak hovoří o tom, že každý rok se bude propast mezi poptávkou a nabídkou prohlubovat přibližně o 5000 řidičů.

Náročné povolání?

Dopravci se snaží řidičům vycházet maximálně vstříc a poskytují proškolení nejen pro ty, kdo delší dobu neřídili. „Každý nový řidič u nás prochází zaškolovacím systémem. Ti, kteří mají menší nebo žádné zkušenosti, pak mohou jezdit s našimi zkušenými řidiči v zácviku a získat tak školu od těch nejlepších,“ doplňuje Michal Kuvik ze Šmídlu.

Kuvik je ostříleným řidičem profesionálem, který pracuje jako trenér řidičů. Ve společnosti Šmídl je 11 let a snaží se předávat zkušenosti novým i stávajícím řidičům nejen o stále se vyvíjející technice, ale také o věcech spojených s chodem firmy. Školení zahrnuje celou řadu užitečných rad a tipů z praxe. Jedním z nich je také doporučení jak lze dosáhnout optimální jízdy a tím i spotřeby. A právě spotřeba vozidel zajímá každého dopravce a řidiči jsou ve firmách pozitivně motivováni, pokud se spolupodílí na jejím snižování.

„Volné víkendy jsou asi nejčastějším požadavkem řidičů, bohužel však i my musíme plnit své závazky a nemůžeme si dovolit vypustit víkendové přepravy. I přesto se snažíme s perspektivními zájemci o zaměstnání domlouvat na možných řešeních. Stabilní řidiči se nejčastěji rekrutují ze střední generace. Tito lidé jsou velmi spolehliví a loajální, což je pro nás velmi důležité, jelikož si zakládáme na odpovědném přístupu k našemu podnikání a bez kvalitních lidí to prostě nelze,“ doplňuje Martina Šmídlová, jednatelka společnosti Šmídl.

Ilustrační foto: Renault Trucks

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required