logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Investoři čekají na vhodný čas pro realitní transakce Vysoká obsazenost, progresivní růst...
  • Spolupráce firem CHEP, Pragolaktos a Penny umožňuje udržitelnou přepravu mléka do prodejen V...
  • Jungheinrich převzal od Panattoni dokončenou budovu výrobního závodu u Chomutova Developerská...
  • Košík.cz rozšiřuje regionální pokrytí napříč Českem Celkové územní pokrytí online supermarketu...

ROZHOVOR: Klíčem je spolupráce a sdílení zkušeností

6. ledna 2017
Zpravodajství 0
2230
ROZHOVOR: Klíčem je spolupráce a sdílení zkušeností

Pozoruhodnou aktivitu pro rozvoj „zelené“ logistiky představuje program Lean & Green. Je do něj zapojeno přes 500 společností v šesti evropských zemích, další se mají připojit v blízké době. Na dotazy redakce portálu SystemyLogistiky.cz odpovídal pan Nico Anten, výkonný ředitel nizozemské neziskové organizace Connekt, která program realizuje.

Můžete shrnout cíle a dosavadní průběh programu Lean & Green?

V rámci programu Lean & Green dokážou společnosti zvýšit svou konkurenceschopnost a současně snížit uhlíkovou stopu. Cílem programu je 20% redukce emisí oxidu uhličitého do pěti let, jako cesta k nulovým emisím. Lean & Green nyní probíhá v šesti zemích – patří sem Nizozemsko, Belgie, Lucembursko, Německo, Itálie a Španělsko – s více než 500 firmami. Kýženého cíle snížit o 20 % své emise již dosáhla více než polovina zapojených společností.

Co musí splnit firmy, které se do programu chtějí zapojit? Jaké benefity jim účast může přinést?

Firmy jsou požádány, aby vypracovaly akční plán, jak hodlají požadované snížení emisí dosáhnout. Nezávislá instituce pak provede audit tohoto plánu. Zapojené společnosti jsou součástí komunity, kde sdílejí osvědčené postupy (best practices) a učí se z nich.

Nepovažují některé společnosti tyto záležitosti za „obchodní tajemství“, resp. konkurenční výhodu, zvláště ve vztahu ke svým přímým konkurentům v logistice? A nestává se, že třeba některé informace nechtějí sdílet?

Firmy mohou dosáhnout určité redukce samy o sobě, nicméně praxe ukazuje, že spolupráce je klíčová. Záleží na společnostech, která data či řešení jsou ochotny sdílet. Vidíme, že data o logistice sdílejí i konkurenti v tomto odvětví.

Plánuje se rozšíření programu Lean & Green ze současných šesti zemí na další státy včetně České republiky a Slovenska?

Svůj zájem o účast vyjádřily Polsko, Švýcarsko a Rakousko. Těšíme se na oficiální zahájení programu v České republice a na Slovensku, jakmile budou finalizovány všechny formální dohody.

Můžete na základě vašich zkušeností porovnat vztah k životnímu prostředí na jedné straně u firem z ekonomicky vyspělých zemí na západě či severu Evropy a na druhé straně těch ze zemí střední a východní Evropy? Jdou v regionu Central & Eastern Europe ekonomické a ekologické aspekty ruku v ruce, nebo je zde prospěšnost „zelených“ aktivit stále podceňována?

Samozřejmá část hospodářské síly EU se posouvá směrem ke střední a východní Evropě. Se všemi dostupnými znalostmi o udržitelnosti má tato část Evropy výbornou pozici pro zlepšení ekonomické a environmentální udržitelnosti.

Obáváte se, že zvolení nového prezidenta USA a pravděpodobná změna postoje americké administrativy k ochraně životního prostředí negativně ovlivní boj proti globálním změnám klimatu? Může se to nějak dotknout i programu Lean & Green?

Síla programu Lean & Green spočívá především v tom, že je zcela řízený průmyslem. Díky tomu vlády mají zájem hrát svou roli v podpoře programu. Spolupráce v rámci Lean & Green ale přesahuje prostou úroveň politiky.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required