logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Distribuční centrum Kionu v Kahl am Main v zemském okrese Aschaffenburg zvýšilo rychlost a...
  • Nástup čínských internetových tržišť odebral českých e-shopům podle odhadů odborníků 10–15 %...
  • Zásilkovna, doručovací společnost ze skupiny Packeta Group, rozšiřuje spolupráci s online...
  • Ceny silniční nákladní dopravy v Evropě v posledních měsících pozvolna, ale vytrvale rostou....

Poslední úsek D8 byl slavnostně otevřen

19. prosince 2016
Doprava 0
2201
Poslední úsek D8 byl slavnostně otevřen

Zbývající úsek dálnice D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi slouží od soboty 17. prosince motoristům. Dálnice je tak po 32 letech od začátku výstavby zprovozněna v celé délce 92 kilometrů. Česká republika má druhé dálniční spojení s Německem, poprvé v historii je možné dojet z Prahy po dálnici do Drážďan a Berlína.

Provoz však začal s omezením: Kvůli nestabilnímu podloží je doprava na dvou kilometrech v okolí prackovické estakády prozatím svedena dvěma pruhy. Jezdí se zde tedy jen po jednom ze dvou souběžných mostů. Ředitelství silnic a dálnic situaci podle vlastního vyjádření průběžně monitoruje a vyhodnocuje.

Vybudování posledního 16kilometrového úseku přes České středohoří provázely dlouholeté spory s ekology  – nejdříve o trasu, kudy má vést, posléze o územní rozhodnutí a stavební povolení. Stavba oficiálně započala roku 2007 a dokončena měla být v roce 2010. V květnu 2012 se zprovoznil úsek mezi Lovosicemi a Bílinkou a byla zahájena výstavba zbývající části z Bílinky do Řehlovic. V červnu 2013 ji zkomplikoval masivní sesuv asi půl milionu metrů krychlových zeminy u Litochovic, který poničil již hotovou komunikaci. Náklady na výstavbu celého úseku se vyšplhaly na více než 14 miliard korun.

Go, Ústí, Go!

Společnost Colliers International vydala zprávu shrnující výhody, jež v souvislosti s otevřením poslední části D8 očekává. Studie nazvaná „Ústí nad Labem míří vpřed“ zkoumá, jak nová dálnice pomůže zlepšit situaci relativně omezené nabídky průmyslových a logistických nemovitostí v regionu, který se tradičně potýká s poměrně vysokou nezaměstnaností.

Developerské plány v koridoru dálnice D8, jež prochází třemi regiony České republiky – Prahou, Středočeským a Ústeckým krajem –, aktuálně zahrnují projekty moderních skladů o celkové rozloze 222.700 metrů čtverečních, nabízející klientům možnost pronájmu průmyslových prostor. Z tohoto objemu jsou již ve výstavbě projekty o rozloze 39.300 metrů čtverečních. Celkový developerský potenciál okolí dálnice D8 je však podle Colliers výrazně vyšší – s ohledem na očekávaný další rozvoj oblasti podél dálničního koridoru lze počítat s kapacitou nejméně dalších 730.000 metrů čtverečních.

„Celkový developerský potenciál by tedy ve srovnání s rozlohou současných projektů mohl znamenat až čtyřnásobný nárůst. Zároveň se jasně ukazuje, že developeři si pozemky pro budoucí výstavbu zajišťovali již před dokončením dálnice D8. Více než 70 % plánovaných projektů se přitom nachází v Ústeckém kraji,“ konstatuje se ve zveřejněné zprávě.

K lepšímu posouzení potenciálu dalšího rozvoje provedla Colliers průzkum mezi poskytovateli logistických služeb. Oslovila je s otázkou, zda dokončení dálnice D8 podle jejich názoru zvyšuje atraktivitu regionu a jaké další významné výhody přinese. Developeři pak v průzkumu odpovídali na otázku, zda v některé části koridoru dálnice D8 hodlají zahájit výstavbu spekulativních projektů.

„Většina poskytovatelů logistických služeb zmiňovala časové a finanční úspory i potřebu alternativní trasy k dálnici D1. V případě developerů byly s výjimkou menších společností zaměřujících se především na lokální výstavbu odpovědi téměř identické. Zejména velcí hráči na trhu odpovídali, že v koridoru dálnice buď již mají průmyslové parky s kapacitou dalšího rozšiřování, nebo si již předem zajistili pozemky na výstavbu areálů nových,“ hodnotí studie aktuální situaci.

Foto: Ministerstvo dopravy ČR

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required