Stejně jako loni byla společnost Raben Logistics Czech výhradním přepravním partnerem Národní potravinové sbírky, která se konala v sobotu 12. listopadu. A podobně jako v loňském roce dopadla rekordně i letošní sbírka, v níž lidé darovali přes 300 tun potravin potřebným. Rekordní byl i počet kilometrů, které kamiony Raben urazily do potravinových bank a neziskových organizací.
„Akce s nepředvídatelným výsledkem, ale profesionálně řízená a bez jediného přehmatu,“ chválí nasazení zaměstnanců Martina Netuhová z Raben Logistics Czech.
Zatímco lidé v sobotu 12. listopadu 2016 nakupovali v obchodech po celé zemi trvanlivé potraviny, aby je v tradiční Národní potravinové sbírce darovali za pokladnou potřebným, zaměstnanci společnosti Raben věděli, že je čeká dlouhá směna – rozvést darované potraviny do potravinových bank a charitativních organizací. Všichni ale za volant sedli v den volna ochotně a na cestě do potravinových bank najeli dohromady 3989 kilometrů.
„Naše práce začala po uzavření sběrných míst. Darované trvanlivé potraviny jsme v devíti krajích převezli do potravinových bank a různých neziskových organizací,“ vypočítává zapojení firmy do akce Martina Netuhová, marketingová a PR specialistka ze společnosti Raben Logistics Czech.
Do akce Raben vyslal 24 řidičů, kteří svezli zboží ze 72 prodejen po celé České republice. Společnost se zapojila výrazně už loni, letos se ale počet obchodů ztrojnásobil. „I přesto, že nás v sobotu na silnicích obvykle nepotkáte, v případě sbírky jsme rádi udělali výjimku. Navzdory rozsáhlosti této akce, která nemá v České republice obdobu, musíme říct, že převoz potravin dopadl na jedničku,“ hodnotí Netuhová.
Logistickou společnost těší, že může přepravou pomoci lidem na hranici chudoby. „A když vidíme nasazení našich řidičů, kteří i přes obtížnou dostupnost některých svozových míst zachovali svoji profesionalitu a vstřícnost, víme, že to má smysl nejen pro lidi v nouzi, ale také pro naše zaměstnance,“ doplňuje Netuhová.
Kromě prodejen obchodních řetězců Raben svezl i darované potraviny z Českého rozhlasu, který uspořádal sbírku ve své budově v Praze na Vinohradech.
Do charitativní akce Národní potravinová sbírka se zapojily vybrané obchody Albert, BILLA, Globus, Kaufland, Lidl, Makro, Penny Market, Tesco a všechny drogerie dm markt a ROSSMANN. Proto se letos nově v drogeriích úspěšně vybíralo i nepotravinové zboží.
„Za rekordními výsledky stojí především větší informovanost veřejnosti, která pozoruje, že se na jedné straně jídlem skutečně plýtvá, a na druhé straně si je nemohou koupit v dostatečné míře určité skupiny lidí. Konkrétně se jedná o seniory, matky samoživitelky, pěstounské rodiny, hendikepované a další. Právě upozornit na tuto problematiku je smyslem naší sbírky,“ připomíná Pavlína Kalousová z pořádající organizace Byznys pro společnost.
Kvůli nárůstu počtu zapojených obchodů na 659 (315 prodejen obchodních řetězců a 344 prodejen drogerií) bylo do sbírky zapojeno celkem 3569 dobrovolníků. „Jako koordinátor dobrovolníků jsem byla v prodejně BILLA v Karlových Varech. Panovala zde velice příjemná atmosféra, personál prodejny byl velice vstřícný a sami zaměstnanci se do akce zapojili a zakoupili trvanlivé potraviny,“ říká Božena Nývltová. Potěšilo ji, že někteří lidé přišli do prodejny jen kvůli sbírce a veškeré zakoupené potraviny za pokladnami odevzdali jako dar.
Národní potravinová sbírka je organizována platformou Byznys pro společnost ve spolupráci s Českou federací potravinových bank a Armádou spásy. Na realizaci sbírky se podílí řada neziskových organizací (např. jednotlivé pobočky Armády spásy a Charity nebo azylové domy). Vybrané potraviny budou poskytnuty klientům participujících neziskových organizací.