Mezinárodní technologická společnost Continental dokáže svými inovacemi pro užitková vozidla dosáhnout úspory paliva až 6 litrů na 100 kilometrů. „Do budoucna vidíme v případě spotřeby vozového parku ještě velké možnosti optimalizací. V našich inovacích, které se v současnosti nacházejí ve fázi koncepčních návrhů nebo předběžného vývoje, je obsažen dodatečný potenciál úspory spotřeby až o 2 litry na 100 kilometrů,“ vysvětluje Nikolai Setzer, člen představenstva společnosti Continental. Do kalkulace je zahrnuto více než 20 různých technologií, které byly nedávno zavedeny do sériové výroby nebo jsou ve vývoji. Společnost Continental tím zvyšuje účinnost užitkových vozidel, snižuje emise oxidu uhličitého, a činí tak přepravu zboží ještě hospodárnější.
Některá aktuální řešení, jako hmotnost snižující vzduchové pružiny, palivo šetřící pneumatiky a zmenšený oxidační katalyzátor pro vznětové motory, jsou k vidění na letošní mezinárodní automobilové výstavě užitkových vozidel IAA (hala 17, stánek A06/B11). Na ní představuje společnost Continental technologicky náročné portfolio výrobcům, přepravcům a správcům vozových parků. Vedle novinek jsou tu též vidět další, již známé technologie od společnosti Continental, jako např. senzorový systém eHorizon s úsporou téměř jednoho litru na 100 kilometrů nebo digitální náhrada zrcátek ProViu Mirror s potenciální úsporou až 0,6 litru.
V roce 2007 se členské státy Evropské unie dohodly na snížení spotřeby primární energie do roku 2020 o 20 procent. Výrobci vozidel mají tudíž zájem na kontinuálním snižování emisí oxidu uhličitého.
Realizaci této výzvy mohou podpořit inovace od společnosti Continental, například technologiemi pro odlehčené konstrukce a účinnými řešeními pro dodatečné zpracování výfukových plynů. Vývoj inovací proto neustále pohání vpřed takové atributy, jako méně emisí, nižší spotřeba, klesající provozní náklady, zvyšující se užitečné zatížení a v neposlední řadě přísnější směrnice pro emise oxidu uhličitého nebo normy pro výfukové plyny EURO 6.
Na moderní užitková vozidla a autobusy jsou kladeny velmi vysoké požadavky se zřetelem na účinnost. Pro hospodárnější a efektivnější přepravu zboží se má – při dodržení zákonem omezeného zatížení náprav – zvýšit nakládka, a tím zvýšit užitečné zatížení. Menší hmotnost zde neznamená jen nižší spotřebu při vstřikování paliva a nižší provozní náklady: díky řadě vzduchových pružin se sníženou hmotností od společnosti Continental získají přepravci například dvanáct až patnáct kilogramů užitečného nákladu na jednu nápravu. Při 400.000 ujetých kilometrech se tím sníží emise oxidu uhličitého o 200 kg. Ve srovnání s běžnými ocelovými písty to znamená: až o 75 procent nižší hmotnost díky použití speciálního plastu.
Společnost Continental představuje na IAA inovační řešení pro dodatečné zpracování výfukových plynů v blízkosti motoru v těžkých nákladních vozidlech. Díky umístění oxidačního katalyzátoru pro vznětové motory (Diesel-Oxidationskatalysator, DOC) poblíž motoru lze jeho objem zmenšit asi o 30 procent.
Poprvé prezentuje společnost Continental na veletrhu užitkových vozidel svoji novou řadu pneumatik Conti EfficientPro pro řízenou a hnanou nápravu. Pneumatiky optimalizované na valivý odpor byly vyvinuty speciálně pro dálkovou přepravu na dálnicích a rychlostních silnicích.
Pro pneumatiky Conti EfficientPro společnost Continental zdokonalila osvědčené technologie, které se již používají u řady Conti EcoPlus. Díky speciálním pryžovým směsím pro vícevrstvovou konstrukci běhounu a optimalizovanému chování při odvalování bylo možné valivý odpor pneumatik Conti EfficientPro ještě dále snížit. Čtyřicetitunová návěsová souprava s pneumatikami Conti EfficientPro ušetří oproti pneumatikám Conti EcoPlus na řízené a hnané nápravě dodatečně až 0,64 litru paliva na 100 kilometrů. Při ujetých 120 000 kilometrů za rok to odpovídá snížení emisí oxidu uhličitého o více než 2 tuny ročně.
Pneumatiky Conti EfficientPro jak pro řídicí, tak i pro hnací nápravy dosahují na základě svého nízkého valivého odporu hodnoty „A“ na EU štítu v případě parametru spotřeby paliva.