Pražští radní si nedávno usmysleli, že hodlají od roku 2017 zakázat nákladním automobilům delším než 12 metrů průjezd metropolí – což je v jejich kompetenci, pokud „dostanou zelenou“ od policie. Záměr hlavního města je pochopitelně ostře kritizován jak ze strany starostů obcí Středočeského kraje, tak i od autodopravců.
Např. Úvaly projede denně zhruba 4000 aut, kdyby však byly vystaveny tranzitu kamionů, tento počet by se mohl podle odhadů starosty města zvýšit i na 15.000 a hrozil by kolaps místní dopravy. Říčany přešly hned k hledání ochranných opatření a uvažují o zavedení nízkoemisních zón, zpoplatnění vjezdu do centra, nebo dokonce o stejném kroku, k jakému chce přistoupit pražský magistrát. Zástupci ČESMAD BOHEMIA upozorňují na to, že na území metropole existují stovky podniků, skladů a logistických center, které se bez obsluhy kamionů prostě neobejdou, a překlad zboží z kamionu na 10 dodávek by zrovna ekologický nebyl.
Všichni zúčastnění se ale shodují na tom, že obyvatelé Prahy a okolí i středočeských obcí jsou obětí neschopnosti politiků prosadit dokončení nanejvýš důležité stavby pro českou dopravní infrastrukturu, tj. Pražského okruhu – s čímž lze souhlasit. Náměstek pražské primátorky pro dopravu se nechal slyšet, že jeho tolik diskutovaný návrh možná pomůže státu urychlit zadání nového posudku vlivu na životní prostředí, tzv. EIA právě pro dálnici D0 neboli Pražský okruh.