logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Slavnostní předávání mezinárodních odborných certifikátů Evropské logistické asociace (ELA)...
  • Doba čárových kódů se po více jak půlstoletí chýlí ke konci. Díky vzestupu AI a poklesu cen...
  • Do týmu Stavebního a projektového poradenství společnosti Savills nastoupil na pozici lead...
  • Společnost Geis otestovala v běžném provozu na rozvozových trasách v oblasti Ostravska...

Výzkum ukázal, že řetězce jednoznačně preferují EDI komunikaci

3. listopadu 2014
IT 0
1214

Výsledky průzkumu potvrzují trend nastolený v posledních letech, kdy se elektronická výměna obchodních dokladů prostřednictvím EDI prosazuje stále častěji, a to nejen na retailovém trhu. Příkladem může být oblast automotive, logistiky, stavebnictví či nejnověji obchodu s elektromateriálem nebo gastroslužeb. Tuto skutečnost dokládají i údaje z konsolidačního centra ORION EDI společnosti CCV Informační systémy, které vloni zaznamenalo meziročně více než 20% nárůst počtu přenesených zpráv.

Co nejvíce dodavatelů, co nejvíce zpráv

Největší potenciál EDI se skrývá v zapojení co nejvyššího podílu dodavatelů do EDI komunikace a ve využívání co největšího počtu EDI zpráv – dokladů. „Kromě již běžné objednávky a faktury se odběratelé snaží motivovat partnery k zavádění dalších zpráv, jako je například avízo o dodání zboží. U odběratelů jsou pak nejčastěji využívány zprávy avízo o příjmu zboží nebo vratky,“ říká David Reichel, ředitel divize eBusiness společnosti CCV Informační systémy a doplňuje: „Obdobně je to s notifikačními zprávami, které jsou často zásadní, protože upozorňují na možné problémy při dodávkách zboží nebo fakturaci. Stále častěji se tak firmy mohou setkat také s obchodní námitkou prostřednictvím zprávy COMDIS. Evidujeme však rovněž takové zprávy, které zatím svůj potenciál plně nevyužily, například katalog zboží a cen PRICAT nebo zpráva o stavu zásob INVRPT.“

Dalším závěrem průzkumu je, že ačkoli se již EDI stalo u většiny obchodních řetězců samozřejmostí, elektronická výměna dokladů nepokrývá zdaleka kompletní pohyb obchodních, daňových či logistických dokladů. Z tohoto důvodu dosud tyto firmy nedosáhly výhod spojených s EDI v plné míře. Řada z nich využívá jen základní doklady jako je objednávka (ORDERS) a faktura (INVOIC), zatímco EDI procesně nasazené na další logistické doklady (zejména dodací list DESADV) rozšířilo pouze 40 % firem z třiceti největších řetězců.

Nejširší komunikaci využívají řetězce Globus, Makro a Coop Morava

Naopak řada obchodních řetězců, které jsou na čele žebříčku zavádění EDI, již výhody pokrytí co největšího počtu dodavatelů i obchodních a logistických procesů pochopila a úspěšně jich využívá – mimo jiné k výrazným úsporám. Pořadí vévodí obchodní řetězec Globus (včetně hobby marketů Baumarkt) s devíti používanými EDI zprávami následovaný řetězci Coop Morava a Makro (8 zpráv), Albert, Interspar (patřící do korporace Ahold) a Tesco (7 zpráv). Kompletní přehled obchodních řetězců a EDI zpráv, které používají při elektronické komunikaci se svými dodavateli, naleznete zde.

Rozmach EDI i na Slovensku

Obdobný průzkum uskutečnila společnost CCV Informační systémy i na Slovensku, kde je počet působících maloobchodních řetězců nižší. Přesto i zde dochází k razantnímu rozvoji EDI komunikace mezi obchodními řetězci a jejich dodavateli. Pokud se týká subjektů, které jsou zde v nasazení EDI nejaktivnější, je situace obdobná jako v ČR. Na čele je obchodní řetězec Metro (Makro v ČR) s osmi zprávami následovaný společnostmi Tesco (7 zpráv) a COOP Jednota Slovensko. Ta má sice společnou EDI strategii, ale její jednotlivá družstva řeší svou EDI komunikaci odděleně a přijímají tak od čtyř do osmi EDI zpráv.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required