Firmy však již nějakou dobu hledají IT řešení, které dokáží obsluhovat celý dopravně logistický řetězec, řekněme od vnitrofiremní dopravy, přes silniční, železniční, leteckou, námořní, případně intermodální dopravu, až po skladování velmi různorodého zboží a materiálu. Žádoucí je provázanost desktopových řešení na systémy pro optimalizaci tras nakládek a vykládek, na GPS systémy, mobilní terminály pro sběr dat v terénu a komunikaci s řidičem, webové portály, datové sklady a samozřejmě i na vnitropodnikové ERP systémy.
Tento trend dlouhodobě sleduje i společnost CID International a přenáší jej do výroby svých systémů. Díky tomu je schopna svými systémy pokrýt výše zmiňované oblasti a nabídnout tak zákazníkovi komplexní řešení.
Cílem integrace je, zjednodušeně řečeno, spojení jednotlivých systémů v jeden funkční celek. Komunikace mezi jednotlivými systémy pak probíhá přes interface, jehož kvalita má zásadní vliv na přínos celé integrace. Mnoho firem má s integrací z minulosti nedobré zkušenosti, a proto ještě před nedávnem tyto firmy vyhledávaly spíše jedno robustní řešení. Takové řešení však často znamenalo přistoupit na řadu kompromisů, které následně přináší různá úskalí často související s komplikovanou obsluhou a zkostnatělou architekturou. Na druhou stranu mnoho IT firem si uvědomilo, že nemohou vytvářet izolovaná řešení, musí spolupracovat a jsou nyní na integraci svých řešení do prostředí firmy lépe připraveny.
Pro pochopení výhod integrace systémů je základním pojmem dopravně logistický řetězec. V něm se nejedná pouze o dopravu zásilek nebo skladování zboží, ale i o „dopravu a skladování“ informací, bez kterých by se distribuce zboží nemohla uskutečnit. V tomto kontextu je jasné, že právě provázanost neboli integrace dopravně logistických systémů (jak provozních, tak informačních) má zásadní vliv na synergický efekt. Tento efekt se pak projevuje v kratších dodacích lhůtách, větším objemu přepraveného či zmanipulovaného zboží, ve větší pružnosti poskytovaných služeb, zkrátka ve všech oblastech, které rozhodují o spokojenosti zákazníka s poskytovanými službami.