„Řidiči si musí uvědomit, že pracovníci ŘSD udržují silnice a dálnice pro ně, pro jejich bezpečnou jízdu. Měli by mít stále na paměti, že na silnicích a dálnicích v rekonstrukci je riziko střetu neporovnatelně vyšší než v běžném provozu. U profesionálních řidičů se obvykle určitá dávka rutiny při řízení předpokládá, neměla by však být na úkor bezpečnosti. Zejména ne bezpečnosti druhých osob,“ říká Soňa Křítková, pověřená řízením ŘSD ČR. „Uděláme vše pro to, aby se neopakovala tragédie podobná nehodě z letošního srpna, kdy řidič kamionu najel přímo na staveniště na dálnici D8 a těžce zranil dva zaměstnance ŘSD,“ dodává.
Ačkoliv je nákladních aut podstatně méně než osobních, způsobují jejich řidiči naprostou většinu nehod v situaci, kdy probíhají práce na silnici za provozu. Od začátku roku 2011 do konce srpna letošního roku došlo celkem ke 234 nehodám na rekonstruovaných úsecích. Řidiči nákladních aut jsou viníky 170 z nich. Většinou se jedná o kolizi se silničářskou technikou způsobenou nepozorností řidiče.
Tři zmíněné nehody ze začátku září jsou přímo modelovými příklady. Na dálnici D5 naboural na třiačtyřicátém kilometru neznámý řidič nákladního auta do vozidla ŘSD zametajícího zpevněnou krajnici. Po nehodě pokračoval dále v jízdě. Na dálnici D1, na kilometru 145 nákladní auto narazilo do boku vozidla ŘSD jedoucího po krajnici. Na rychlostní silnici R35 řidič nákladního auta jedoucí velmi nezodpovědně těsně za jiným kamionem neviděl dostatečně před sebe. Přehlédl tak vozidlo ŘSD táhnoucí předzvěstný vozík. Po nárazu došlo k roztržení boku vozidla ŘSD. Naštěstí ani při jedné z nehod nebyl nikdo zraněn.