CNG vozidla si pořizuje stále větší počet firem. Svůj vozový park „plynofikují“ nejen logistické a spediční firmy, ale i soukromí podnikatelé. Každým rokem tak počet CNG vozidel narůstá. „Prodej CNG již třetím rokem po sobě rostl vyšším než dvacetiprocentním tempem, v minulém roce byl nárůst 26 %,“ říká Pavel Bartl, jednatel společnosti RWE Energo.
Zatímco v roce 2011 jezdilo v České republice 3 250 CNG vozidel, tak na počátku letošního roku jich bylo už přes 5 500. Hlavním trumfem CNG v dopravě je cena zemního plynu, která je zhruba poloviční oproti benzinu či naftě, proto se o provoz CNG automobilů zajímá stále více společností s velkými autoparky.
Pošta jde příkladem
Česká pošta provozuje velký vozový park, kde je celkem 5 400 vozidel. Pro CNG se správci poštovní flotily rozhodli teprve loni a v rámci operativního leasingu do dnešního dne získala již 230 dodávek Fiat Ducato a 182 vozů Fiat Doblo na CNG. Dalších 60 vozů Volkswagen Passat na CNG pořídili pro obchodní divizi. Také nakoupili 10 nákladních vozů Iveco Daily, s pohonem na CNG, jejichž počet chce do konce roku zdvojnásobit. Dalších 150 vozidel Fiat Ducato a 50 vozidel Fiat Dobló bude uvedeno do provozu na podzim letošního roku.
„Do konce roku bychom měli mít v provozu celkem 692 vozidel na CNG,“ říká Jan Kubásek, ředitel Odboru doprava na České poště. „Celkově by Česká pošta mohla mít až 3 000 vozidel ve variantě na CNG, závisí ovšem na hustotě plnících stanic. Optimální by byla CNG stanice v každém okresním městě,“ dodává Kubásek.
Provoz CNG vozidel si Česká pošta chválí a již zaznamenala úsporu nákladů na pohonné hmoty. „Jeden ujetý km nás stojí 1,75 Kč. V prvním pololetí letošního roku jsme najeli celkem 4 700 000 km na CNG a ušetřili téměř 5 mil. Kč na palivu. Provoz na naftu by nás stál 2,80 Kč na kilometr,“ říká Jan Kubásek.