
Loď s kapacitou 18 000 dvacetistopých kontejnerů uskuteční svoji první cestu na lince z Asie do severní Evropy. Maersk chce v souvislosti se spuštěním nového typu lodí optimalizovat svoji flotilu v závislosti na nabídce a poptávce po globální přepravě.
Název nového typu lodí Triple-E vychází z anglických slov Efficiency, Economy a Environment (tedy efektivita, ekonomičnost a životní prostředí). Investice Maersk Line do nové generace lodí patří mezi největší náklady společnosti v posledních letech a souvisí s jejich plánem na dlouhodobou udržitelnost provozu.
VIDEO: Stavba kontejnerové lodi Triple-E v 90 vteřinách.
Nová plavidla jsou kombinací pečlivě promyšlených technických a ekologických řešení a mnoha let inženýrských prací. Hlavní silou nových kontejnerových lodí tak není ani tak jejich velikost, jako spíš efektivita a optimalizace nákladů, kterou jejich zapojení do provozu přinese. Maersk má v plánu v příštích letech postupně odstraňovat ze své flotily zastaralé lodě a nahrazovat je moderními, čímž zvýší jak ekologičnost provozu, tak efektivitu nákladů.
Lodě třídy Triple-E jsou 400 metrů dlouhé, 59 metrů široké a 73 metrů vysoké, což znamená, že od třídy Maersk E přebírá vedení co do velikosti lodi. Tři hlavní atributy nových plavidel přislibují jak kapacitu 18 000 TEU, tak snížení spotřeby paliva až o 20 %. Lodě Triple-E také podle informací výrobce bude produkovat o 50 % méně emisí na kontejner oproti průměrným linkám mezi Asií a Evropou.