Dosavadní více než šestileté zkušenosti s EDI komunikací a důvody pro nasazení zprávy REMADV shrnuje Stefan Jass, IT manager v OBI Česká republika: „Elektronická výměna dat se nám velmi osvědčila, a proto přistupujeme k jejímu dalšímu rozšiřování. Novou EDI zprávu REMADV si můžeme představit jako elektronické avízo o úhradě platby, které naši dodavatelé využijí k automatickému párování plateb. Výsledkem je mimo jiné zjednodušená orientace v dohledávání uskutečněných finančních toků.“
Dodavatelé už elektronicky dostanou téměř vše
Nasazení zprávy REMADV (avízo) v OBI je logickým pokračováním úspěšného zavedení EDI zpráv ORDERS (objednávka), INVOIC (faktura) a DESADV (dodací list). Dodavateli zboží dává cennou informaci o odeslání platby, případně více plateb – zpráva REMADV se totiž využívá i pro souhrnné platby, kdy jedna platba pokrývá více faktur. Samotná zpráva pak informuje, které faktury byly uhrazeny. Zprávu může její příjemce dále použít například k rozdělení souhrnné platby z bankovního výpisu a napárování jednotlivých částek na faktury.
V OBI Česká republika je většina dodavatelů do EDI komunikace již zapojena, lze tedy očekávat jejich zájem o rozšíření vzájemné elektronické komunikace i prostřednictvím zprávy REMADV. „Těší mě, že se EDI komunikace v OBI dále rozšiřuje, je to důkazem jejích nezpochybnitelných přínosů. V případě zprávy REMADV předpokládám, že budou OBI další firmy, zejména ty, které hradí faktury souhrnně, následovat,“ uvádí David Reichel, ředitel divize eBusiness společnosti CCV Informační systémy, která je dodavatelem EDI komunikace pro OBI.