logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Dachser v Kladně dokončil hrubou stavbu haly pro překládkový sklad Logistický provider Dachser...
  • Roboty zaskladňují a vyskladňují textil Společnost Malfini se ve svém distribučním centru...
  • DLC Napajedla zásobuje vybrané prodejny Enapo Společnost DLC Napajedla zásobuje od října...
  • Vánoční e-commerce se letos „nakopne“ později, dotkne se to i logistiky Období Vánoc je tradičně...

Plavební stupeň Přelouč získal územní rozhodnutí

17. prosince 2012
Doprava 0
1061

Jak nám k projektu řekl Ing. Jan Skalický, pověřený řízením ŘVC ČR: „Stupeň Přelouč II je nezbytná stavba, která zajistí plnohodnotné využívání vodní cesty na středním Labi. Touto stavbou dlouhou 3,15 km dojde k prodloužení stávající vodní cesty o 33 km až do Kunětic za Pardubicemi. Samotný projekt neřeší jenom čistě vodní dopravu, ale její součástí je velké množství ekologických a dopravních opatření. Mám velkou radost, že jednou akcí vyřešíme jak dopravně problematický příjezd od dálnice D11, tak přispějeme i k navrácení oblasti do přírodního stavu, ve kterém se bude dařit rybám, modráskům, vzácným broukům i ostatní flóře, fauně a lidem. Po dokončení celého projektu Stupně Přelouč II se v dohledné době několika let celá stavba organicky začlení do původní krajiny, stejně tak jako labské hrčáky nebo Slavíkovy ostrovy, které vznikly lidskou činností na začátku 20. století. Bude obrovským přínosem nejen pro lidi, ale hlavně pro životní prostředí v přilehlé oblasti.“

K hlavním dopravním stavbám tohoto projektu mimo vodní dopravu patří zejména dva nové mosty, které vyřeší extrémně nevyhovující stávající přemostění Labe historickým mostem, který je Národní technickou památkou. Je tudíž nemožné tento most stavebně upravit, aby vyhovoval současným požadavkům. Most je v nevyhovujícím stavu jak šířkově tak i nosností a jeho stav je čím dál horší. Je tak jen otázkou času, kdy se zde omezí hmotnost zatížení natolik, že bude nevyhovující pro nákladní dopravu. Po výstavbě dálnice D11 se stal hlavní přístupovou komunikací do města od dálnice. Nové dva mosty, které se budou nacházet pod stávajícím jezem, jeden přes Labe a druhý přes budoucí plavební kanál, jsou navrženy tak, aby zabezpečily veškeré požadavky automobilové, cyklistické a pěší dopravy. Jejich součástí mimo samotné vozovky jsou cyklostezky i chodníky, které zejména ocení občané obce Břehy pro bezpečnější spojení mezí jejich obcí a Přeloučí. V současné době lidé chodí cca 2 km úsek po krajnici silnice II třídy. Po dokončení těchto mostů se zbudují chodníky na dvou třetinách této silnice a zbylou třetinu má v plánu realizovat samotná obec Břehy.

Ekologická opatření po obou březích plavebního kanálu mnohonásobně převýší zásah do 16% plochy lokálního biocentra Slavíkových ostrovů, který je znatelný, nikoliv však zcela likvidující, jak uvádějí extrémní ekoaktivistická sdružení. K hlavním ekologickým opatřením na Slavíkových ostrovech patří zatravnění 10 ha orné půdy včetně lokálních míst s vysázenými stromy a keři. V roce 2012 Ředitelství vodních cest započalo s touto kompenzací na 0,5 ha této plochy, v následujícím roce budou tyto orné plochy zatravněny celé (na základě zkušeností s již započatým zatravňováním). Dalšími kompenzacemi vzniknou ze starých pokácených stromů tzv. broukoviště pro vzácné druhy brouků, , kteří ke svému životu potřebují odumřelé stromy. Pro rozvoj modrásků se už v současné době provádí vhodný management spočívající v tzv. pásových sečích, které jsou blahodárné pro jejich vývoj a rozmnožování populace, jak dokazují letité odborné studie. Tento management bude rozšířen o co nejvíce ploch vhodných k jejich výskytu. V současné době se tyto seče provádějí i na druhém břehu Labe, když byla potvrzena jejich migrační schopnost i na větší vzdálenosti, než jenom v prostoru Slavíkových ostrovů. Je prokázáno, že biotopů modrásků je v okolí větší počet a dotčená část Slavíkových ostrovů je tak pouze jednou lokalitou. Dále zde vzniknou vodní tůně, které budou napájeny vodou přeloženého potoka podél pravého břehu plavebního kanálu, který se momentálně vlévá do Labe pod jezem.

Projekt Plavební stupeň Přelouč II s sebou přinese revitalizaci celého dotčeného území, které je nyní převážně na zemědělsky obhospodařovaných pozemcích. Bude zde vysázeno 4 948 stromů a 26 440 keřů, které přispějí k vytvoření 35 ha nových luk a remízků.

Podél pravého břehu plavebního kanálu bude vytvořen biokoridor, který umožní migraci živočichů podél Labe. Mezi plavebním kanálem a Labem vznikne ostrov, který bude plnit výraznou ekostabilizační funkci a zároveň převezme rekreační funkci pro občany města Přelouče. Z tohoto důvodu bude na části ostrova provedena parková úprava. Skrz ostrov bude protékat potok a jeho součástí jsou vodní plochy, které opět prospějí živočichům.

U stávajícího jezu vedle nefunkční plavební komory bude vystavěn nový rybí přechod, který zajistí migraci ryb jak po proudu, tak i proti toku řeky a tím se odstraní současná migrační bariéra a umožní rybám překonání stávajícího jezu.

V celé trase plavebního kanálu jsou navrženy při levém břehu mělkovodní zóny, které zajistí útočiště pro drobné ryby a další vodní živočichy. Pro obměňování vody v kanálu je v tělese nové plavební komory navržen hygienický obtok, který zajistí současně s potokem vedeným skrz ostrov požadované proudění v kanále.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Praha 265 Kč za m2/měsícPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Jeneč na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Rudná na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma BD Sensors je českým dodavatelem elektronické tlakoměrné techniky a hledala řešení, jak zlepšit využití skladové plochy a zvýšit produktivitu a přesnost vychystávání. Případovou studii představil Viktor Frnka, marketingový manažer společnosti Kardex. Jaké řešení jste v BD Sensors zvolili? Nový systém navržený společností Kardex se skládá z […]

Analytika návštěvnosti jako klíč k úspěchu

Analytika návštěvnosti jako klíč k úspěchu Když se setkají dva profesionálové z oblasti automobilového průmyslu a technologií, výsledkem může být inovativní řešení přinášející revoluci v oboru. Takovým případem je i spolupráce mezi společností AutoPalace a Innovis, technologickou divizí M2C. V dnešní digitální éře je měření návštěvnosti showroomu klíčové pro optimalizaci marketingových strategií. Ačkoli kamerové systémy slouží […]

Enabling the Flow of Trade 

Enabling the Flow of Trade  Vlastníme, spravujeme a stavíme logistické nemovitosti v klíčových dopravních uzlech a v blízkosti hlavních aglomerací celé Evropy. Díky portfoliu nemovitostí čítajícímu 20 milionů metrů čtverečních skladových ploch a 16 zemí můžeme pomáhat více než 2000 zákazníkům. Po celé Evropě máme kanceláře s 300 zaměstnanci, takže disponujeme zázemím na správných místech, […]

Jak Triumph o polovinu snížil náklady na energie

Jak Triumph o polovinu snížil náklady na energie Rostoucí náklady na elektrickou energii způsobují, že je v současné době její efektivní využívání v mnoha firmách na prvním místě. Projekt modernizace u výrobce dámského spodního prádla Triumph Group ukazuje, jak cíleně dosáhnout vyšší ziskovosti a zároveň udržitelnosti. Nemusí se hned jednat o nové řešení manipulace s materiálem. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required