„Důležitým faktorem, který stál za nárůstem počtu přepravených zásilek i navýšením tržeb, je další rozvoj on-line obchodů v Česku. Lidé stále více nakupují na internetu a nechávají si zásilky doručovat. Stále více přitom roste podíl i velkých zásilek,“ komentoval loňské výsledky obchodní ředitel společnosti Bohumil Husák.
Společnost Toptrans působí také na Slovensku, kde je však on-line obchodování oproti Česku výrazně pozadu. „Na Slovensku je zatím objem zboží přepravovaný z on-line obchodů k zákazníkům výrazně nižší. V následujících letech ale také zde očekáváme postupný rozvoj, což se projeví v nárůstu tohoto typu přepravy,“ doplnil.
Čeští zákazníci přitom stále zvyšují tlak na kvalitu doprovodných služeb spojených s přepravou. „Podle našich zkušeností je tento tlak výrazně větší než v zahraničí. Proto musíme stále přicházet s novými službami, kterými pro zákazníky zvyšujeme komfort. Již dávno totiž nestačí pouze převézt zboží z bodu A do bodu B,“ upozornil obchodní ředitel.
Toptrans proto loni doplnil způsob doručení o další nové možnosti. „Nyní například mohou zákazníci požádat o doručení zásilky včetně jejího vynesení na místo určení dvěma našimi pracovníky, její rozbalení a odvezení obalů i případného starého spotřebiče. Další možností je také asistence našeho pracovníka při vynesení zásilky do patra. Umožňujeme také na přání zákazníků doručení zásilky v sobotu. Tyto služby jsme zavedli jako jedni z prvních na trhu,“ doplnil Bohumil Husák. Toptrans také loni rozšířil informování zákazníků o pohybu zásilky prostřednictvím SMS zpráv.
Toptrans v roce 2011 nově propojil systém přepravy kusových zásilek s vlastní spedicí a skladováním. „Díky tomu můžeme našim klientům poskytnout komplexní logistické služby,“ doplnil Bohumil Husák. Společnost loni mimo jiné investovala i do přestěhování skladu v Ústí nad Labem, do nákupu nových multifunkčních scanerů na čárové kódy a dalších IT technologií.