logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Jungheinrich vyrobil jubilejní stotisící Li-Ion vozík Společnost Jungheinrich dodala svůj...
  • Trammell Crow Company jmenovala novou obchodní ředitelku a také ředitele pro výstavbu v ČR...
  • Dagmar Daňková: „V práci za sebou musím vidět výsledky“ S trochou nadsázky by se dalo říct, že...
  • Nájemní smlouvy v GLP Parku Brno Holubice podepsaly Zásilkovna nebo Rohlig Suus Logistics O...

Logistický audit

28. února 2012
Zpravodajství 0
2711

Výraz audit pochází z latinského jazyka, kdy „audió“ znamená „poslouchat“ nebo „slyšet“. Auditor tedy „naslouchá“ problémům, v našem případě logistickým.

Vykonávání auditu je možné vysvětlit jako mapování situace za předpokladu určitého standardu či legislativního předpisu, se kterým je stav daného vyšetřovaného systému porovnáván.

Neexistence logistického standardu, např. ve smyslu norem řad ISO pro management kvality, však logistický audit samozřejmě nevylučuje.

Cíle logistického auditu:

a) Posouzení stavu a výkonu systému řízení logistiky vzhledem k souboru logistických funkcí tak, jak jsou vymezeny v rámci toho kterého oboru logistiky.

b) Definice zadání pro uskutečnění takové posloupnosti změn v oblasti logistiky, která povede ke zvýšení výkonu logistického systému a umožní tak auditované společnosti dosáhnout vyšší úrovně konkurenceschopnosti.

Obecné cíle mohou být specifikovány dle konkrétních logistických potřeb; například směrem k logistice výroby, k problematice supply chain managementu, k úlohám skladování a manipulace nebo i k související oblasti managementu kvality apod. Shoda v tom, jaký účel má logistický audit splnit, je jistě nezbytná a je-li to nutné, může být pro vyjasnění cílů auditu zorganizován krátký úvodní logistický seminář pro vrcholový management.

Rozsah logistického auditu je pochopitelně závislý na velikosti organizace a na produktové a procesní složitosti její činnosti. Provedení logistického auditu spočívá především v jeho velmi pečlivé přípravě a organizaci. Následuje série interview a souvisejících návštěv v provozech firmy spolu se studiem disponibilních informačních materiálů. Výsledky auditu jsou posléze dokumentovány, předloženy k ověření a připomínkování vybraným manažerům auditované společnosti a nakonec prezentovány před jejím vrcholovým vedením.

Analogicky ke stanoveným dvěma okruhům cílů logistického auditu jsou sestavovány a dokumentovány následující dva základní výstupy:

  1. Zpráva z logistického auditu.
  2. Zadání pro projekt logistických změn.

„Zadání pro projekt logistických změn“ obsahuje části, které jsou obvyklé pro následnou doplňující analýzu procesů a návrh realizace příslušných logistických prvků, splňujících požadované logistické funkce. Může být členěn následovně:

  • identifikace projektu
  • cíle projektu
  • specifikace změn
  • organizačně-technické zabezpečení
  • harmonogram realizace změn
  • hrubý rozpočet realizace změn

Uskutečnění projektovaných změn lze dosáhnout formou řešení individuálních úloh k tomu určenými odborníky, organizací vzdělávání a workshopů, eventuálně realizací dalších projektů (či subprojektů) v souvislosti s ostatními funkcemi celofiremního systému řízení.

Logistický audit sám o sobě nevyřeší již vyvstalé nebo očekávané úlohy, před kterými firma v oblasti logistiky stojí. Není také ale pouhým konstatováním stavu bez ohledu na cesty, vedoucí k jeho pozitivní změně. K otázkám „CO“ je potřeba měnit dodává audit také základní odpovědi na otázky „JAK“, „KÝM“, „KDY“ a „ZA KOLIK“ je příslušná změna uskutečnitelná. Zkušenosti z již provedených logistických auditů ukazují, že tato forma vstupu do problematiky aplikace logistického managementu je v poměru cena/užitek velmi efektivním a ekonomicky opodstatněným produktem logistické poradenské služby.

Čerpáno z materiálů Akademie produktivity a inovací. Autor: Ing. Jaroslav Bazala, Ph.D., PQL poradenství pro kvalitu a logistiku, s.r.o.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Chomutov na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Příležitost pro vlastníky: Pronajměte 5 metrů čtverečních svého pozemku nejlepšímu nájemníkovi na světě

Příležitost pro vlastníky: Pronajměte 5 metrů čtverečních svého pozemku nejlepšímu nájemníkovi na světě Je tichý a pravidelně platí. Dejte nám vědět a všechno zařídíme. Samoobslužné výdejní a podací Parcelboxy uznávaného balíkového dopravce PPL CZ mají potenciál nabídnout výhody řadě různých stran. Kromě poskytování pohodlných služeb běžným zákazníkům, přepravcům balíků, e-shopům a jiným společnostem představují boxy také zajímavou příležitost pro […]

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu Firma U & SLUNO, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové […]

Stow Group rozšiřuje portfolio

Stow Group rozšiřuje portfolio Automatizace, robotizace, efektivizace. Trendy spojené s nástupem Průmyslu 4.0 jsou zcela jasné a vyžadují rychlou reakci. Skupina stow, globální lídr v oboru průmyslového skladování, tak před nedávnem v souladu se svým inovativním přístupem rozhodla o zásadní restrukturalizaci – a založila novou obchodní jednotku stow Robotics. Nový specialisté na automatizaci a robotizaci […]

Gerlach poskytuje komplexní celní služby v Česku i mnoha dalších zemích

Gerlach poskytuje komplexní celní služby v Česku i mnoha dalších zemích Gerlach započal třetí dekádu působení na českém trhu jakožto největší neutrální celní broker poskytující komplexní celní služby související s dovozem, vývozem a tranzitem zásilek, včetně intrastatu. Prostřednictvím vlastní rozsáhlé sítě o 18 provozovnách vystaví 150 celních deklarantů každé čtvrté celní prohlášení v České republice. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required