Příliš velký negativní či pozitivní úhel kola a velká sbíhavost vedou k předčasnému opotřebení pneumatiky. Díky jednoduchému systému VAI (Visual Alignment Indicator) se dají vadná nastavení geometrie podvozku nákladního automobilu a přípojného vozidla snadno rozpoznat, aniž by bylo potřeba náročné elektronické měření. Systém VAI se již mnoho let úspěšně používá v USA. Continental nyní jako první výrobce pneumatik zavádí VAI také v Evropě.
Proti nesprávně nastavené geometrii nezmůže nic ani ta nejlepší pneumatika pro užitková vozidla. Aby se alespoň zčásti zabránilo značně zvýšeným spotřebám paliva v důsledku chybného náklonu kol nebo příliš velké sbíhavosti, nabízí Continental s patentovaným indikátorem nepravidelného opotřebení, zkráceně VAI, kontrolní metodu, která je velmi praktická a zároveň jedinečná. Princip systému VAI spočívá v individuálním monitorování každého jednotlivého kola bez použití elektronických měřicích systémů.
Indikátory jsou tvořeny pěti páry lamel o různé hloubce v rameni pneumatiky. Po několika tisících kilometrech jízdy Indikátory o tloušťce 1 až 4 milimetry ukazují již v přímém optickém srovnání, zda je oděr na obou stranách ramen identický s kolem na stejné nápravě na opačné straně vozidla. Podle vzhledu indikátorů může i neodborný uživatel ihned rozpoznat chybné seřízení podvozku.
S měřicím systémem, který exkluzivně Continental nabízí, je možné včas rozpoznat předčasné opotřebení pneumatiky a zvýšenou spotřebu paliva způsobenou vyšším valivým odporem. Continental do budoucna nabízí nový systém VAI pro pneumatiky na řízené nápravě nové třídy 2+ pro dálkovou dopravu v rozměrech 315/70 R 22.5 – standardní a XL verze – a 355/50 R 22.5 sériově bez příplatku.