V polovině ledna byl zahájen provoz přímého expresního vlaku, který spojuje průmyslové zóny na severovýchodě České republiky a v jižním Polsku s průmyslovou zónou severní Itálie. Nový vlak, na kterém lze přepravovat kontejnery, výměnné nástavby a návěsy, jezdí mezi Ostravou a italskou Veronou třikrát týdně v každém směru. Při odjezdu ve středu nebo v pátek ráno z Verony dorazí vlaky do cíle vždy hned následující den. O víkendech byl jízdní řád zorganizován tak, že při odjezdu v pátek odpoledne nebo v sobotu jsou zásilky připraveny k vyzvednutí nejpozději v pondělí ráno od 6 hodin v cílovém terminálu. „Po již dříve zavedených spojeních mezi východem a západem roste stále častěji poptávka po přímých vlacích také směrem do jižní Evropy“, tvrdí Vladimír Fišer, jednatel společnosti Bohemiakombi. „Ve spolupráci s naším italským partnerem Cemat Milano a německým partnerem Kombiverkehr Frankfurt jsme proto zorganizovali tento expresní přímý vlak, který je střižen na míru poptávce a otvírá nové možnosti přepravcům a speditérům v kombinované dopravě.“
Trakce vlaku plně převzata privátním sektorem
V terminále Quandrante Europa ve Veroně mohou být zásilky z oblasti střední Evropy přeloženy přímo na vlaky do Bologni, Noli a přes Bari dokonce až do řeckého Patrasu. Zároveň mají zásilky z jižní Itálie napojení na přímý vlak do Ostravy. Terminál Ostrava, který leží nedaleko od hranic s Polskem, obslouží nejen severní průmyslovou zónu Moravy, ale i rozsáhlou průmyslovou zónu jižního Polska až po Krakov.
Trakce nového vlaku byla plně převzata privátním sektorem. Za italskou stranu až po Brenner je zodpovědná společnost RTC, na rakouské a německé straně společnost Münchener Lokomotion a na české straně česká firma AWT, která je zároveň také provozovatelem terminálu v Paskově.