O výsledcích výběru mýta informoval mluvčí mýtného systému MÝTO CZ David Šimoník. Za nižším výběrem proti očekávání podle něj stojí zářijové zavedení samostatné kategorie autobusů do mýtného systému a s tím spojené výrazné snížení kilometrových sazeb pro ně. V nové kategorii bylo dosud zaregistrováno 13 000 autobusů.
Za pět let provozu mýtného systému stát vybral celkem 31,9 miliardy korun. Největší podíl připadá na nákladní vozidla s hmotností nad 12 tun, které zaplatila 88 % celkového mýta. Lehčí nákladní automobily s hmotností mezi 3,5 a 12 t přispívají 11 % a na autobusy připadá necelé jedno procento vybraného mýta. Účinnost výběru mýta byla loni 99,48 %.Výběr mýta byl v obou pololetích téměř stejný. V prvním pololetí dopravci zaplatili 4,061 miliardy korun a ve druhém 4,064 miliardy. Nejsilnějším dnem bylo zatím 29. září 2011 s výběrem 34,59 miliónu korun.
Nejslabší měsíc: prosinec
Přestože byl prosinec nejslabším měsícem skončeného roku, zatím podle Šimoníka nelze z denních či týdenních výběrů vystopovat nějaké zásadní zpomalení výběrů mýta coby indikaci nastupujících ekonomických obtíží státu i eurozóny. „Očekávaný propad byl způsoben spíše standardním svátečním útlumem, protože ještě v první polovině prosince stoupaly denní výběry v pracovní dny ke 30 miliónům korun,“ uvedl.
O neděle se v souvislosti se začátkem roku 2012 mýtné tarify zvýšily opět o čtvrtinu. „Silniční nákladní doprava je citlivým ukazatelem vývoje hospodářství, což se již přesvědčivě ukázalo v roce 2009. Proto zdražení tarifů nemusí v kombinaci s očekávanými hospodářskými obtížemi Evropy přinést automaticky nárůst vybraného mýta v právě začínajícím roce,“ uvedl generální ředitel provozovatelské firmy Kapsch Karel Feix. Stát vybírá elektronické mýto na 1300 kilometrech komunikací. Mýtné platí vozidla nad 12 tun a od roku 2010 i vozy nad 3,5 tuny. V mýtném je zaregistrováno 592 000 aktivních uživatelů.