Podle odhadů společnosti FedEx projde její celosvětovou přepravní sítí v období mezi posledním týdnem listopadu a Vánoci více než 260 miliónů zásilek. To představuje 12procentní nárůst za předvánoční období oproti loňskému roku, kdy bylo odbaveno 232 miliónů zásilek. FedEx Corp. počítá s tím, že 12. prosince bude po celém světě přepraveno téměř 17 miliónů zásilek.
V Evropě, na Blízkém východě, na Indickém subkontinentu a v Africe (EMEA) by mělo být nejnáročnějším dnem pro zásilky FedEx Express odcházející z tohoto regionu úterý 20. prosince, kdy se očekává 2,3% nárůst počtu proti loňskému roku. Podobně 19. prosinec bude dnem špičky pro zásilky směřující do tohoto regionu, očekává se 3,5% nárůst proti roku 2010.
„Na očekávaný nárůst předvánočních zásilek se díváme optimisticky a jsme si jisti, že naše globální síť takovou úroveň aktivity zvládne,“ řekl Gerald P. Leary, prezident společnosti FedEx Express pro Evropu, Blízký východ, Indický subkontinent a Afriku (EMEA). „Naši spolupracovníci každý rok potvrzují své odhodlání zajistit, aby se našim zákazníkům dostalo v předvánočním čase stejných výjimečných služeb jako v kterémkoli jiném dni roku.“
S celou řadou expresních i služeb economy má FedEx ideální strategickou pozici, aby dokázal zákazníkům nabídnout výběr různých možností doručení v předvánočním čase.
Přepravní tipy
Náležité balení a opatření adresními štítky pomáhá zajistit, aby zásilka došla včas a v pořádku. Zde je několik tipů odborníků společnosti FedEx pro snadné balení a doručení:
- Zvolte vhodné obalové materiály. Použijte bytelné krabice s neporušenými chlopněmi. Pro těžší předměty použijte krabice s dvojitými stěnami.
- Nepřekračujte váhu specifikovanou pro danou krabici. Ujistěte se, že je krabice dostatečně velká, aby se okolo jejího obsahu vešly i dostatečné vycpávky; použijte pásku určenou pro balení.
- Použijte srozumitelné štítky. Ujistěte se, že je štítek jasně viditelný a že jsou adresy odesílatele a příjemce úplné.
- Spravujte své zásilky online. Využijte naše webové nástroje pro sledování, plánování a efektivní odbavení všech vašich vánočních zásilek.
- Odešlete své zásilky včas a vyhněte se frontám. Posledním dnem, kdy mohou zákazníci odeslat balíček se společností FedEx Express tak, aby byl v Evropě, Spojených státech a oblasti Asie a Tichomoří doručen do Vánoc, je 22. prosinec. Pro všechny ostatní destinace je posledním datem odeslání 21. prosinec.
- Sledujte svou zásilku. Sledování aktuálního stavu doručení balíčku a jeho polohy na webu fedex.com je snadné a pohodlné.
Ekologicky šetrné doručení s FedExem
FedEx nabízí následující tipy, jak dostat vaši zásilku do vánoční destinace s minimálním dopadem na životní prostředí.
- Použijte co nejmenší možnou krabici, která zasílaný předmět přiměřeně ochrání. Křehké dárky zabalte do dvou krabic pro lepší ochranu při přepravě; jako vnitřní obal použijte starší krabici.
- Nakupte krabice vyrobené z recyklovaných materiálů. Obálky FedEx jsou vyrobeny ze 100procentně recyklovaného obsahu. 10kg a 25kg krabice FedEx obsahují minimálně 70procentní podíl recyklovaného materiálu a jsou recyklovatelné.
- Pokud používáte starší krabici, ujistěte se, že je v dobrém stavu bez děr, trhlin nebo naražených rohů. Odstraňte veškeré starší štítky, aby nedošlo k nedorozumění.
- Hledejte ekologicky šetrná řešení vypolstrování obsahu balíku. FedEx doporučuje například skartovaný papír nebo biologicky odbouratelný výplňový materiál.
- Pečlivě zásilku zabalte s patřičným množstvím tlumicího materiálu a odolnou kartonovou krabicí. Pamatujte, že čím méně bude vaše zásilka vážit, tím méně prostředků bude potřeba na její přepravu.
- Využijte k zaslání balíčku služby společnosti, která klade důraz na ekologické priority. FedEx provozuje po celém světě více než 400 hybridních dodávek a elektromobilů a více než 3 300 vozidel na alternativní pohon. Hybridní flotila společnosti FedEx má od uvedení do provozu v roce 2004 na kontě více než deset miliónů mil ve službách zákazníkům – ekvivalent více než 400 koleček okolo rovníku.
FedEx udržuje elektronický obchod před Vánoci v pohybu
Dostupné údaje ukazují na pokračující růst prodeje elektronickými kanály v tomto předvánočním období. Podle prognózy IMRWorld European e-Christmas Sales Forecast se na internetu v osmi týdnech před Vánoci utratí zhruba 52 miliard eur. Celkově má letos předvánoční online nakupování vzrůst o 20 procent na zhruba 240 miliónů zákazníků internetových obchodů.
S očekávaným nárůstem předvánočního nakupování na internetu každoročně roste tlak na internetové obchody, aby doručily dárky čekajícím příjemcům včas. Řešení FedEx v náročném předvánočním období maximálně zjednodušují logistickou stránku fungování internetového maloobchodu. S širokou řadou doručovacích řešení a přizpůsobenou podporou nabízí FedEx internetovým obchodům hodnotu, rychlost, jednoduchost a spolehlivost, kterou potřebují k úspěchu na předvánočním trhu.
Globální objemy přepravené společností FedEx za poslední roky
Objemy zásilek odbavených společností FedEx v nejrušnějších dnech roku každoročně rostou. Historie nejnáročnějších dnů od roku 2005:
- 12. prosince 2005 – 9,8 miliónu zásilek
- 18. prosince 2006 – 10,6 miliónu zásilek
- 17. prosince 2007 – 11,5 miliónu zásilek
- 15. prosince 2008 – 12,0 miliónu zásilek
- 14. prosince 2009 – 14,2 miliónu zásilek
- 13. prosince 2010 – 15,6 miliónu zásilek