„Přeprava přímým vlakem trvá 23 dnů a je tak dvojnásobně rychlejší než námořní přeprava a následná doprava do čínského vnitrozemí. Jedná se o významný podnět pro Euroasijský pozemní most. Velmi si ceníme, že skupina BMW vložila důvěru do této trasy, která je šetrná k životnímu prostředí. Tato spolupráce je dalším důkazem, že jsme považováni za silného a spolehlivého partnera pro automobilový průmysl a jeho dodavatele,“ říká Dr. Karl-Fridrich Rausch, člen představenstva DB Mobility Logistics AG odpovědný za přepravu a logistiku.
Nová přepravní trasa do Číny vede přes Polsko, Bělorusko a Rusko. DB Schenker Rail spolupracuje na tomto projektu s partnerskými drážními společnostmi v každé z těchto zemí, aby byl zajištěn řádný dohled nad vlaky. Díky různým rozchodům kolejí se kontejnery musí dvakrát překládat jeřábem. Nejdříve se na polsko-běloruské hranici překládá na ruskou širokorozchodnou železnici a pak opět na standardní rozchod kolejí na rusko-čínské hranici v Mandžouli.
DB Schenker Logistics ze severního Lipska zásobuje závody BMW v Šen-jangu a jihoafrickém Rosslynu. Až 8 000 nejrůznějších komponentů z dodavatelských závodů BMW je dodáváno, baleno a nakládáno do kontejnerů v tomto logistickém centru o celkové ploše 63 000 m2. Nakládka kontejnerů probíhá přímo v centru, poté kamiony převážejí kontejnery na překladiště. Oceloplechové díly jsou navíc ošetřovány pro námořní přepravu realizovanou v různých klimatických pásmech. Při plném provozu logistického centra bude možné naložit až 50 kontejnerů za den. V centru bude vytvořeno až 600 nových pracovních míst.
DB Schenker patří v logistice celosvětově k největším partnerů automobilového průmyslu. V roce 2010 přepravil po železnici kolem 3 milionů hotových vozidel. Denně je vypraveno na trasách mezi Portugalskem a Ruskem a mezi Skandinávií a Tureckem kolem 250 vlaků s nákladem automobilových součástek a nových automobilů.