logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Automatický vertikální zakladač výrazně šetří skladovací plochu Společnost Spandex ve své hale v...
  • Investoři čekají na vhodný čas pro realitní transakce Vysoká obsazenost, progresivní růst...
  • Spolupráce firem CHEP, Pragolaktos a Penny umožňuje udržitelnou přepravu mléka do prodejen V...
  • Jungheinrich převzal od Panattoni dokončenou budovu výrobního závodu u Chomutova Developerská...

Pražský okruh v jihozápadní části po prvním roce provozu

26. září 2011
Doprava 0
846

„Celá stavba je významná svou technologickou náročností. Po celé délce je několik desítek mostů včetně nejdelšího v České republice přes řeku Berounku na části úseku vedoucí od Lahovic do Slivence. Pražský okruh je specifický svými tunely, které jsou umístěné v částech od obce Vestec až ke Slivenci,“ říká tisková mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Detailní technický popis k celému Pražskému okruhu je k dispozici na webové prezentace www.okruhprahy.cz.

Po celý rok procházela stavba poměrně detailním zkušebním provozem. Až na několik drobností, které jsou u tak složitých staveb zcela běžné, funguje Pražský okruh perfektně a bez větších problémů. „V srpnu 2011 ŘSD společně s odborníky provádělo v tunelech Pražského okruhu zkoušky v oblasti požární bezpečnosti. A výsledky jsou v naprostém pořádku,“ říká ředitel ŘSD René Poruba.

Ukončení zkušebního provozu se předpokládá v červnu 2012, kdy by dílo mělo být uvedeno do trvalého provozu. Během uplynulého roku byla provedena řada zkoušek a testů. Mimo jiné probíhalo a ještě probíhá kompletní měření hlukové zátěže pro ověření, zda jsou splněny legislativou dané hlukové limity. Dále proběhla řada zátěžových testů v tunelech s cílem ověřit a zajistit maximální bezpečnost řidičů. „Tyto testy, stejně jako běžná údržba, jsou prováděny v období s nižší intenzitou provozu, zejména o víkendech a v noci, a to při zachování průjezdnosti okruhu, byť v režimu obousměrného provozu v jedné tunelové rouře. Pouze jedenkrát došlo ke znovuotevření Jižní spojky pro nákladní dopravu, když byly prováděny v tunelech předepsané požárně preventivní zkoušky, které nelze provádět ani za částečného provozu“, říká Nina Ledvinová.

Na Pražském okruhu denně v obou směrech projíždí kolem 120 tisíc vozidel. Jde tedy o nejzatíženější část celé dálniční sítě v České republice. To se projevuje i na příjmech pro SFDI z výběru mýtného. Celkový účet po 365 dnech provozu je příjem kolem 290 miliónů korun.

„Řídicí systém dopravy celého jihozápadního segmentu, v jehož rámci bylo poprvé v České republice nasazeno liniové řízení dopravy k dnešnímu dni spolehlivě řídí dopravu, v období s vysokou intenzitou provozu omezuje rychlost pro zvýšení propustnosti komunikace, varuje před kolonami, nehodami i jinými nebezpečnými jevy, reaguje na aktuální povětrnostní podmínky. Aktuálně se připravuje automatické varování řidičů před vozidlem v protisměru“ uvádí René Poruba.

Podle ředitele ŘSD Reného Poruby je roční provoz jihozápadní části Pražského okruhu zásadním motivem pro pokračování výstavby dalších úseků. Především se to týká části od pražského mezinárodního letiště Praha Ruzyně směrem k dálnici D8 do Ústí nad Labem a části od dálnice D1 ve směru k dálnici D11 vedoucí do Hradce Králové, kde stále chybí pravomocné územní rozhodnutí. „Zásadní jsou především finance a získání územního rozhodnutí. Je před námi složitá a finančně náročná modernizace dálnice D1 z Prahy do Brna, dokončení úseku přes České Středohoří na dálnici D8 a neméně důležitá dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic. Další finanční prostředky na Pražský okruh se tedy budou hledat velmi těžko. Ale musí se s výstavbou pokračovat,“ doplňuje René Poruba.

Zdroj: ŘSD

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required