logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Developeři v ČR plánují výstavbu téměř sedmi milionů metrů čtverečních průmyslových ploch Co...
  • Gekkon spustil pilotní projekt řízeného nabíjení vozíků Heli Power System z fotovoltaiky Na...
  • Pro tři čtvrtiny zákazníků je důležitá rychlost doručení, udržitelnost zatím tolik netáhne...
  • Za posledních sedm let vzrostla obliba výdejních míst čtyřnásobně, zjistil průzkum realizovaný...

První krok ke 150 000 vozidlům Scania

22. srpna 2011
Doprava 0
704

Do čeho a jak bude Scania investovat, aby zvýšila produkci?

„Investice se v příštích pěti letech soustředí na naše nynější montážní linky motorů, budek řidiče, převodovek a náprav ve Švédsku. Tyto závody jsou pro nás stále páteřními prvky

v činnosti Scanie.Tyto investice se začnou projevovat od druhé poloviny roku 2011. Zahrnují kombinaci úprav založených na nepřetržitém vývoji pracovních postupů a částečně i instalaci nového strojního zařízení. Nebudeme však potřebovat vybudování žádných nových výrobních jednotek. Můžeme dosáhnout kapacity 150 000 vozidel ročně v dosavadních výrobních areálech. Jinými slovy – budou je tvořit relativně nevelké vložené prostředky, které však budou představovat velký přínos a projeví se především vyšší efektivností provozních nákladů.“

Výrobní závody Scanie ve Švédsku jsou nyní situovány poměrně daleko od výrazně rostoucích trhů, například v Asii a na Středním Východě. Představuje to problém?

„Vůbec ne! Máme vybudovanou soustavu regionálních výrobních středisek ve strategických místech po celém světě tak, abychom se přiblížili našim zákazníkům. Vize vychází z představy o tom, že finální kompletace vozidel by měla být co nejblíže uživatelům, zatímco neprostá většina montážních prvků pochází z našich progresivních výrobních základen v Evropě a Jižní Americe. V současnosti máme regionální montážní centra v Rusku, Jižní Africe, Dubaji, na Tchajvanu, v Malajsii a Jižní Koreji.“

Jak dokáže Scania zvýšit produkci se stávajícím počtem zaměstnanců?

„Stavbou budoucnosti na základě našeho modelu schopnosti vést, který zainteresuje všechny zaměstnance, aby se podíleli na stálém zdokonalování. Nepřetržité úsilí – Scania Production System (SPS) – to je mocný nástroj zvyšování produktivity a důležitý prvek našeho úspěchu. Během krize v období 2008 až 2009 jsme věnovali velkou pozornost dalšímu vzdělávání našich zaměstnanců v těchto pracovních metodách. To vytváří velmi dobrý základ pro budoucnost.“

Které jsou hlavní cíle v efektivnosti výroby?

„Na začátku devadesátých let Scania zvyšovala produktivitu práce řádově o pět procent ročně, což bylo velmi dobré. Nyní však budeme muset zvýšit naše úsilí tak, abychom úspěšně dosáhli rozšíření výroby na 150 000 vozidel ročně při nezměněné velikosti kádru zaměstnanců do další cyklické špičky. Pracujeme na dosažení produktivity z dnešních osmi vozidel na výrobního pracovníka a rok na patnáct do příští ekonomické špičky.“

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu V srpnu 2023 zahájil Yusen Logistics (Czech) s.r.o. spolupráci se společností Mondi Štětí a.s. Partnerství bylo v září stvrzeno předáním symbolického klíče od nové budovy skladu v areálu parku P3 Lovosice. Yusen zde pro společnost Mondi zajištuje komplexní skladovací služby, zahrnující […]

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny Společnost PST CLC Mitsui-Soko nabízí volné skladové kapacity a zajištění skladování, dopravy a celních služeb. Aktuálně nabízí skladové kapacity a služby v Pohořelicích u Brna. Pro podrobnější informace volejte na číslo +420 720 037 828 nebo pište na e-mail obchod@pst-clc.cz. A další informace: společnost PST CLC Mitsui-Soko […]

Compas automatizace na MSV 2023 v Brně

Společnost Compas automatizace na Mezinárodním strojírenském veletrhu, který se koná 10.–13. 10. 2023 v Brně, představí: DIGITÁLNÍ TOVÁRNU S ROBOTY – ukázka realizace investičních celků a výrobních linek, plně automatizovaných s digitální nadstavbou (MES) Plně digitalizované plánování, řízení a monitoring diskrétních i dávkových výrob REALIZOVANÁ ROBOTICKÁ PRACOVIŠTĚ – ukázky konstrukce strojů, linek a implementace robotů/cobotů Prezentace […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required