„Množství zboží, které proteče logistickými a skladovými prostory firem, je přesným ukazatelem vývoje poptávky v ekonomice. Přicházející trendy tak zřejmě vidíme dříve, než například statistický úřad. Naše společnost obsluhuje velké globální firmy z různých ekonomických oblastí, jako automobilový průmysl, móda, nebo hračky a zboží se z našich skladů v ČR distribuuje do celého světa. Ve všech skladech nyní pozorujeme nárůst objemu zboží. To je dobrá zpráva nejen pro DHL Supply Chain, ale i přes současný vývoj na finančních trzích i pro celou ekonomiku – na trzích totiž roste poptávka,“ říká Filip Budík, generální ředitel společnosti DHL Supply Chain. „Nejrychleji rostoucím segmentem z těch, které v ČR obsluhujeme, je módní průmysl. Pozorujeme zde až téměř 30procentní zvýšení tržeb,“ dodává.
Skupina DHL Supply Chain poskytuje v České republice své služby zejména klientům ze čtyř hlavních segmentů – móda, automobilový průmysl, FMCG a hračky. Nejrychleji rostly v prvním pololetí tržby v segmentu módy, o zhruba 28 %. Rychle ale rostly i ostatní segmenty, nárůst se u nich pohyboval v rozmezí 13 až 16 %. V těchto hlavních tržních segmentech zajišťuje společnost DHL Supply Chain skladové a logistické služby pro velké světové koncerny a značky.
Meziroční růst obratu společnosti DHL Supply Chain v 1H 2011 dle odvětví klientů
Odvětví | 1H 2011 Meziroční růst |
FMCG | 16 % |
Móda | 28 % |
Automotive | 16 % |
Hračky | 13 % |