Největší společností v oboru neadresné distribuce, kde dominují právě letáky, se v roce 2010 stala společnost Česká distribuční. Díky získání několika nových klientů, hlavně řetězce OBI, dosáhla obratu 405 milionů Kč, z toho neadresná distribuce činila 378 milionů Kč. Zisk České distribuční za rok 2010 činí 32 milionů Kč. Česká distribuční roznesla za minulý rok cca 1,4 miliardy reklamních letáků.
„Z našich výsledků i výsledků celého segmentu neadresné distribuce je zřejmé, že klienti si velmi dobře uvědomují sílu reklamních letáků. Z výzkumů společnosti Incoma GfK ostatně vyplývá, že podle letáků nakupuje 30 procent lidí a dalších 46 procent si letáky prohlíží,“ komentoval hospodářské výsledky za rok 2010 předseda představenstva České distribuční Zdeněk Bědroň. „Přes růst obratu a zisku neusíná Česká distribuční na vavřínech. Pracujeme hlavně na dalším zlepšování kvality distribuce letáků, což je základní hodnotící kritérium sledované zákazníky společnosti,“ pokračoval Bědroň.
Jako hlavní cestu ke zlepšení kvality distribuce vidí Česká distribuční co nejčastější kontroly, samostatné i ty prováděné společně s klientem. Jen za první pololetí 2011 tak Česká distribuční provedla 4 944 kontrol. Společnost dále nejen při kontrolách sází na moderní informační systém CEDI. Investice do jeho rozvoje byly jednou z priorit uplynulého roku 2010. CEDI je průvodcem procesu neadresného a adresného doručování od logistického, provozního a obchodního modulu až po kontrolní modul, do kterého mohou zákazníci České distribuční vstupovat.
Jedním z hlavních úkolů České distribuční byla v roce 2010 příprava a začátek realizace adresného doručování. V České distribuční proběhly i důležité personální změny: ke 14. 6. 2010 došlo k výměně na postu ředitele společnosti s cílem posílit postavení společnosti na trhu a dosáhnout stabilizace firmy.
V roce 2010 se Česká distribuční zúčastnila několika důležitých výběrových řízení na distribuci letáků. Klíčové bylo vítězství v tendru společnosti OBI a obhájení spolupráce s Penny Marketem. Úspěšně se zatím vyvíjí i rok 2011. Společnost získala od počátku roku již přes 100 nových klientů. České distribuční se rovněž podařilo získat prestižní certifikaci ISO 9001.
Česká distribuční – hospodářské výsledky za rok 2010 – shrnutí | |
Obrat | 405 mil. Kč |
Náklady | 373 mil. Kč |
Hospodářský výsledek/zisk | 32 mil. Kč |
Česká distribuční 2008 – 2010: porovnání | |||
Rok | 2008 | 2009 | 2010 |
Obrat společnosti | 247 mil. Kč | 324 mil. Kč | 405 mil. Kč |
Objem roznesených tiskovin | 840 mil. ks | 1,0 mld. ks | 1,4 mld. ks |
Postavení na trhu | 2. | 1. až 2. | 1. |
Pokrytí schránek ČR vlastní sítí | 100% | 100% | 100% |
Počet doručovatelů | 6350 | 6500 | 6500 |
Počet skladů | 12 | 12 | 12 |
Počet regionálních vedoucích | 97 | 98 | 102 |