Díky spojení spalovacího motoru a elektromotoru umožňují hybridní vozidla výrazné snížení spotřeby paliva (zhruba o 20 %). Jejich provoz je méně hlučný než provoz vozidel vybavených pouze spalovacím motorem, neboť při rychlosti od 0 do 20 km/h jsou poháněny elektromotorem. Na poli silniční dopravy získávají alternativní pohony stále významnější úlohu. Společnost Renault Trucks se na tyto změny připravuje již řadu let a nyní tak může svým zákazníkům nabídnout širokou řadu vozidel Clean Tech (elektrická vozidla, hybridní vozidla a vozidla s pohonem na stlačený zemní plyn – CNG).
Firma Norbert Dentressangle s celkovým počtem 33 000 zaměstnanců působící ve 20 zemích světa je provozovatel největší flotily nákladních vozidel v Evropě a vedoucí hráč ve svém sektoru. Dlouhodobě se věnuje problematice životního prostředí a to na základě přesvědčení, že kamion stále je a ještě dlouho zůstane tím nejefektivnějším prostředkem pro přepravu zboží. V současnosti je totiž 80 % zboží přepravováno na vzdálenosti kratší než 200 kilometrů a nejedná se tak o úkoly vhodné pro jiné způsoby dopravy.
Současně s dodáním prvních hybridních vozidel od svého dlouholetého partnera, společnosti Renault Trucks, zahájí firma Norbert Dentressangle fázi testování těchto alternativních technologií vůči konvenčnímu dieselovému pohonu. Vozidla typu Renault Premium Distribution Hybrys Tech 4×2 o výkonu 310 k a hmotnosti 19 tun, určená pro přepravu a distribuci ve městě a okolí, budou využívána v Lyonu a v Paříži. Skupina Carrefour, která se bude těšit přednostem prvního vozidla v pařížském regionu, si od využívání této technologie slibuje zmírnění nepříznivých dopadů činnosti jejího logistického řetězce na životní prostředí. Třetí hybridní vozidlo od společnosti Renault Trucks bude uvedeno do provozu již tento podzim ve Velké Británii.
François Bertreau prohlásil: „Dodání prvního hybridního kamionu značky Renault Trucks firmě Norbert Dentressangle je výsledkem více než třicet let trvající úspěšné spolupráce s týmem společnosti Renault Trucks a zároveň je novým důkazem našeho úsilí o snižování emisí skleníkových plynů. Díky našemu aktivnímu přístupu k ochraně životního prostředí, kterým se řídíme od roku 2003 a který byl stvrzen naší spoluprácí s ADEME, obnovenou v prosinci 2009, se nám podařilo dosáhnout významných pokroků. Vzhledem k tomu, že 85 % našich vozidel splňuje požadavky norem Euro IV a Euro V, můžeme se pochlubit tou nejčistší a nejmodernější flotilou odpovídající požadavkům našich zákazníků, kteří se stále více zajímají o snižování emisí.“
Stefano Chmielewski k tomu dodal: „Silniční doprava prožívá revoluci a společnost Renault Trucks se tohoto dění plně účastní. Nejen tím, že našim zákazníkům nabízíme dieselová vozidla s nízkou spotřebou paliva, ale již řadu let i prostřednictvím budování nabídky vozidel s alternativními pohony. Po dvouletém testování v reálných podmínkách u našich zákazníků se nám podařilo dovést vývoj těchto technologií do zdárného konce. Dodávka těchto dvou vozidel s hybridní technologií do služeb takové firmy, jakou je Norbert Dentressangle, je dokladem aktivního přístupu silničních dopravců k otázkám udržitelné přepravy zboží.“