Již od roku 2009 zajišťuje oddělení speciálních přeprav DHL Freight expedici dodávek pro obnovu těžebních zařízení hlubinných dolů v Ruské Federaci. Nejprve bylo nutné odzkoušet způsob zajištění logistiky dílčích dodávek menších těžebních celků pro uranový důl ve východosibiřské oblasti Čita a následně zajistit dodávky pro těžbu apatitových rud v Murmanské oblasti.
Těžební stroj typu 6K 5529 pro Kotelnikovo je zatím největším zařízením, které DHL Freight do Ruské Federace přepravuje. Skládá se z elektromotoru (váha 117 tun) a těžního bubnu (145 tun).
„První přeprava tohoto nadměrného zařízení proběhla v dubnu a v květnu letošního roku, doručení dalšího stroje stejného typu pak proběhne v průběhu června a července. V červnu bude zahájena výroba 2 obrovských násypek tzv. „skipů“ (šířka 4,3m a výška 4,1m), které naše společnost přepraví do Kotelnikova již na podzim tohoto roku.“ říká Dr. Jaroslav Minařík, vedoucí oddělení speciálních přeprav DHL Freight.
Celé zařízení je přepravováno po kusech, elektromotor je rozložen na 3 celky, z nichž spodní a horní díl statoru putují v železničních vagónech a rotor s vahou 45 tun a výškou 4,4 metrů je přepravován po silnici. Těžní buben je rovněž rozložen na 3 části, které jsou transportovány železniční cestou. Největším problémem je silniční transport rotoru, který s výškou 4,4m vyžaduje mimořádné zajištění přepravy. DHL Freight využívá speciální podvozek Goldhofer s uložením nákladu do tzv. „kesselbrucke“ pro eliminaci problémů s podjezdnou výškou na trase. Tento transportní speciál má celkovou délku po naložení nákladu 27 metrů a přeprava do cílové destinace trvá 22 dnů.
Tyto speciální přepravy vyžadují také transport doplňků pro technologické vybavení a řídící jednotky, které jsou přepravovány buď kamiony nebo kontejnery po železnici.
Samostatným řešením je sjednání a realizace podmínek celního odbavení. Tyto služby pro společnost DHL Freight kompletně zajišťuje pracoviště Gerlachu v Paskově.