logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Skupina ELL si pořídí 200 nových lokomotiv Siemens Vectron Společnosti European Locomotive...
  • Zima přichází. Letos bez každoročního navyšování kapacit skladových prostor Není tajemstvím, že...
  • CTP a ČEZ Esco instalují fotovoltaické elektrárny na střechy logistických hal Společnosti CTP a...
  • DB Schenker pokračuje jako logistický partner české biatlonové reprezentace Pro oddělení...

Přední EDI provideři vstoupili do ECR

7. června 2011
IT 0
1000

Iniciativa ECR (Effective Consumer Response) je společnou aktivitou obchodních řetězců, výrobců a dodavatelů. Díky implementaci ECR principů jsou dlouhodobě zvyšovány hodnoty prodeje a výrazně sníženy náklady na distribuci. Hlavním úkolem pracovních skupin je intenzívní spolupráce jednotlivých členů na optimalizaci procesů v odvětví obchodu a logistiky s cílem zvýšit efektivitu a snížit nákladovost v rámci dodavatelského řetězce.

„S našimi zákazníky jako dodavateli do retailu a s řetězci na druhé straně jsme realizovali řadu projektů v oblasti EDI, které byly pilotní na obchodních a logistických procesech tuzemského maloobchodu. Díky současné pozici lídra mezi poskytovateli EDI a vzhledem k počtu našich zákazníků, deklarujeme vstupem do ECR svou ochotu sdílet tyto zkušenosti s ostatními a společně pomáhat ke zlepšování efektivity v logistice informací v dodavatelském řetězci,“ říká Petr Ondrášek, ředitel pro strategický rozvoj společnosti CCV Informační systémy.

Změny s novou legislativou a využitím národních subsetů EDI

V současné době fungují v rámci ECR mimo jiné dvě pracovní skupiny zaměřené na podpůrné technologie ECR a elektronickou komunikaci. Konkrétně se jedná o pracovní skupinu pro elektronickou výměnu dat (EDI) a pracovní skupinu pro globální datovou synchronizaci (GDSN). Obě skupiny fungují pod vedením Barbory Cikánkové ze společnosti Makro Cash&Carry a nyní se rozšíří také o již zmíněné EDI poskytovatele – CCV Informační systémy a Editel CZ. Aktivní zapojení poskytovatelů EDI, tzv. VAN operátorů je zcela přirozeným vyústěním zaměření na využití výhod, které EDI komunikace přináší. Společně s oběma providery se novým členem stalo také sdružení GS1 Česká republika (dříve EAN ČR), která je organizací zabývající se globálními standardy identifikace a EDI.

Jaká témata ohledně EDI nyní ECR nejvíce zaměstnávají? Na tuto otázku odpověděla za tyto pracovní skupiny Barbora Cikánková, která vysvětluje: „Aktuálně dolaďujeme podobu národního subsetu zprávy elektronické faktury INVOIC vzhledem k legislativním změnám v oblasti DPH a bonusů. V blízkém budoucnu pak zaměříme pozornost zejména na využití SSCC kódů u elektronického dodacího listu (zprávy DESADV), kde vidíme značný potenciál ve zvýšení efektivity zásobovacího řetězce. Dalším tématem k diskuzi je také možnost zahrnutí cen do avíza o příjmu zboží (zprávy RECADV), což by ocenily zejména dodavatelské společnosti.“

Synonymem ECR je spolupráce

Projekt ECR vznikl v polovině devadesátých let jako odpověď na změny v dodavatelských řetězcích, které vznikly rozšířením informačních technologií. ECR je iniciativou mezinárodní a díky tomu jednotlivé státy čerpají zkušenosti a materiály z mnoha zemí. V České republice a na Slovensku působí od roku 2001.

V průběhu dubna a května 2011 bylo do ECR přijato celkem 9 nových členů. Kromě obou předních EDI poskytovatelů také AC Nielsen, Hopi, Chep, Sara Lee, Schoeller Arca Systems a Thimm Obaly.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Jeneč na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Rudná na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha 265 Kč za m2/měsícPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Zima přichází. Letos bez každoročního navyšování kapacit skladových prostor

Zima přichází. Letos bez každoročního navyšování kapacit skladových prostor Není tajemstvím, že druhá polovina roku patří v sektoru logistiky tradičně mezi nejaktivnější období a prodejci zboží před hlavní vánoční sezonou často navyšují skladové kapacity, aby pokryli násobně vyšší poptávku. Letos však situace může být trochu jiná. Logistické a e-commerce firmy výrazně expandovaly v minulých dvou letech a realitou tak […]

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma BD Sensors je českým dodavatelem elektronické tlakoměrné techniky a hledala řešení, jak zlepšit využití skladové plochy a zvýšit produktivitu a přesnost vychystávání. Případovou studii představil Viktor Frnka, marketingový manažer společnosti Kardex. Jaké řešení jste v BD Sensors zvolili? Nový systém navržený společností Kardex se skládá z […]

Analytika návštěvnosti jako klíč k úspěchu

Analytika návštěvnosti jako klíč k úspěchu Když se setkají dva profesionálové z oblasti automobilového průmyslu a technologií, výsledkem může být inovativní řešení přinášející revoluci v oboru. Takovým případem je i spolupráce mezi společností AutoPalace a Innovis, technologickou divizí M2C. V dnešní digitální éře je měření návštěvnosti showroomu klíčové pro optimalizaci marketingových strategií. Ačkoli kamerové systémy slouží […]

Enabling the Flow of Trade 

Enabling the Flow of Trade  Vlastníme, spravujeme a stavíme logistické nemovitosti v klíčových dopravních uzlech a v blízkosti hlavních aglomerací celé Evropy. Díky portfoliu nemovitostí čítajícímu 20 milionů metrů čtverečních skladových ploch a 16 zemí můžeme pomáhat více než 2000 zákazníkům. Po celé Evropě máme kanceláře s 300 zaměstnanci, takže disponujeme zázemím na správných místech, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required