logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Spolupráce firem CHEP, Pragolaktos a Penny umožňuje udržitelnou přepravu mléka do prodejen V...
  • Jungheinrich převzal od Panattoni dokončenou budovu výrobního závodu u Chomutova Developerská...
  • Košík.cz rozšiřuje regionální pokrytí napříč Českem Celkové územní pokrytí online supermarketu...
  • Orlen Unipetrol Doprava posiluje přepravní kapacity, firma převzala sedmou lokomotivu Siemens...

Premiér Nečas píše kvůli splavnosti Labe kancléřce Merkelové

22. dubna 2011
Doprava 0
759

„Jednoznačně tento krok vítáme, neboť potvrzuje význam spolehlivé labské vodní cesty pro budoucnost. Jedná se o národní zájem České republiky. Čeští ani němečtí odpůrci vodní dopravy na Labi by tedy již neměli vzbuzovat dojem, že podpora trvalé splavnosti řeky není v popředí pozornosti představitelů naší země,“ uvádí Ing. Miroslav Šefara, ředitel ŘVC ČR. Vodní doprava je efektivním cenovým regulátorem trhu, jehož přínos je již nyní propočítán na přibližně 4 mld. korun ročně. Její další útlum by vedl ke zvýšení cen za přepravu zboží se všemi dopady na české hospodářství. V důsledku toho by došlo ke snížení konkurenceschopnosti ČR v mnoha oblastech hospodářství.

Krok premiéra Nečase souzní i s dubnovým usnesením Zahraničního výboru PSP, který vyzval k přímým jednáním s představiteli SRN. Rovněž na semináři o využití vnitrozemských vodních cest pořádaném Hospodářským výborem PSP zaznělo, že potřebu rozvoje dopravy na Labi si uvědomují poslanci napříč politickým spektrem. Jedním z přednášejících zde byl i Ing. Ladislav Novák, ředitel Svazu chemického průmyslu České republiky. „Svaz jednoznačně podporuje celoroční splavnost Labe z ČR až do Hamburku. Přínosnost této vodní cesty potvrzují i dosavadní závěry evropského projektu ChemLog, zabývajícího se logistikou a zvýšením spolehlivosti, efektivity a bezpečnosti při přepravě. Nyní je tedy čas přejít od slov k činům,“ říká Novák.

Zachování splavného Labe podporují zástupci nejen českého, ale i německého hospodářství. Na berlínské konferenci vnitrozemské plavby pro Labe přijala Unie obchodních komor Labe/Odra rezoluci adresovanou kompetentním činitelům na evropské, národní i regionální úrovni. V usnesení komora vyzývá k přehodnocení kritérií německé reformy vnitrozemských vodních cest, stejně jako k zajištění celoročně splavného Labe od českých hranic až do Hamburku. Rovněž vybízí k úpravám Labe na českém území. Rezoluce poukazuje také na možnost zmaření dosavadních investic do vodní dopravy na Labi, ale i na její ekonomickou a ekologickou přínosnost.

Ačkoli se v případě vodní dopravy jedná podle nezávislých odborných studií o způsob dopravy nejšetrnější k životnímu prostředí, je paradoxně napadána především českými a německými ekology. „Není to žádná novinka, jde o profesionální nátlakové organizace. Jedna z nejvlivnějších německých ekologických organizací BUND je dlouholetým aktivním členem lobbistického sdružení Allianz pro Schiene, které protěžuje železnici. Proto není divu, že aktivně brojí proti zachování splavného Labe,“ komentuje Šefara a dodává: „U nás s nimi v tomto snažení dlouhodobě na oficiální úrovni spolupracuje sdružení Arnika.“ Například ve Francii však projekt spojující Seinu a Rýn ochránci životního prostředí podporují.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required