Aby lépe splnil požadavky podniků a jejich zákazníků v oblasti životního prostředí, vyvíjí Renault Trucks alternativní řešení. Jedním z těchto řešení je i elektrická technologie, obzvláště pak pro vozidla modelových řad „Rozvážka“ a „Distribuce“. Pro spolupráci v tomto odvětví výrobce oslovil společnost EDF, uznávanou již několik let v oblasti zavádění projektů ekologických automobilů a jejich využití v městském prostředí. Cílem prvního vozidla vzešlého z jejich spolupráce, modelu Maxity Electrique, je pro společnost Renault Trucks potvrzení jeho výkonů a zvláště akumulátorů před svými zákazníky.
Model Maxity v elektrické verzi je vozidlem s „nulovými emisemi” bez nadměrné hlučnosti, které vyhovuje řidičskému oprávnění typu B. Jeho maximální rychlost činí 90 km/h, maximální kroutící moment je k dispozici již při nastartování vozidla a užitečná hmotnost může dosáhnout 2 t. Úprava elektrického motoru stejně jako rekuperace brzdné energie pro dobíjení akumulátoru mu umožňují autonomii dojezdu více než 100 km.
Renault Trucks a EDF si budou navzájem poskytovat informace o systémech uskladňování energie (v akumulátorech a superkondenzátorech) jakož i o systémech nabíjení (rychlém a normálním). EDF dodá posudek pro analýzu výkonů použitých akumulátorů.
EDF má s vývojem elektrických vozidel velké zkušenosti. Silnou stránkou společnosti jsou vědecké a technické expertízy v oblasti akumulátorů i dopravy a v západní Evropě jedinečná kapacita výroby čisté energie. Skupina je aktivní a otevřeně spolupracuje na vývoji různých technologických postupů pro výrobce automobilů.
Výrobce nákladních vozidel Renault Trucks sestrojil ve spolupráci se svým partnerem PVI elektrickou verzi svého užitkového modelu Maxity. Až 30 předsériových modelů by mělo být uvedeno ve Francii do zkušebního provozu zákazníků již roce 2010. Uvedení tohoto vozidla na trh je ohlášeno na rok 2011.