Podvozky pro sklápěcí nástavby se liší mimo jiné počtem náprav, od něhož se potom odvíjí také nosnost. U korby na dvounápravovém podvozku je možné počítat s nákladem o hmotnosti osmi tun, tři nápravy zajistí nosnost 14 až 15 tun a do nástavby na čtyřnápravovém podvozku už lze naložit až 30 tun nákladu. Počet náprav roste také s rozměry nástavby. Největší korby mají délku až šest metrů a objem v závislosti na výšce bočnic až 20 krychlových metrů. Výška nástavby je ovšem důležitá i z jiného hlediska – musí být volena tak, aby nenastaly problémy při nakládce. Nesmí se stát, že by se podvozek s korbou například nevešel pod výsypku, a tady je velmi důležité, aby zákazník poskytl dodavateli dostatek informací o podmínkách, v jakých bude vozidlo pracovat. Dodavatel nebo výrobce by měl přesně vědět především to, jaký druh materiálu a v jakých objemech bude převážen, na jaké vzdálenosti a v jakém terénu. Teprve na základě těchto informací je možné zvolit parametry nejen samotné nástavby, ale i podvozku, motoru, kabiny a dalších komponent.
Nástavby se dodávají ve dvou tvarových verzích – s příčným průřezem buď obdélníkovým, který umožňuje vyklápění dozadu i do stran, nebo půlkruhovým, kdy se náklad vyklápí pouze dozadu. S tím souvisí i způsob upevnění nástavby na rámu podvozku. Pro vyklápění dozadu bývá korba upevněna vzadu ve dvou otočných čepech a vepředu do speciálních pouzder, z nichž lze konstrukci při zvedání uvolnit. Pro modifikaci s možností obou způsobů vyklápění se používá upevnění stejného typu ve všech čtyřech rozích s tím, že uvolnění kterýchkoliv dvou z nich určí směr vyklápění, zajištěného kloubově upevněným hydraulickým zvedacím sloupem. Zadní čelo korby nebo bočnice mohou být pro účely vyklápění buď volné, nebo ovládané hydraulikou.
Nástavby vyrobené ze speciální oceli se dodávají nastříkané lakem, stejně jako hliníkové; jiné konstrukční materiály se v podstatě nepoužívají. Materiál bývá testován na tvrdost speciální zkouškou, jejíž výsledek udává tvrdost podle takzvané Brinellovy stupnice. Rám podvozku je zpravidla pozinkovaný, aby co nejlépe odolával korozi.
Sklápěcí nástavbu v podstatě nelze implementovat na běžný silniční podvozek, protože jeho konstrukce, především pak profil rámu, nepostačuje požadované nosnosti a dynamickému namáhání. Zákazník si může u dodavatele objednat buď celé vozidlo, nebo si vybere podvozek a nástavba se konstruuje podle jeho parametrů. Podvozek musí být připraven pro vedlejší pohon, který potom při provozu prostřednictvím hydraulického systému ovládá korbu. Musí být vybaven úchytnými prvky pro nástavbu, výška rámu musí vyhovovat předpokládané nosnosti atd. Velmi důležitá je výkonnost hydraulického systému, především zajištění dostatečného tlaku kapaliny. Z tohoto hlediska se hydraulika dělí na nízkotlakou a vysokotlakou; jedná se především o to, aby vyklápění korby pro nedostatečné parametry hydrauliky, především nevhodné čerpadlo, netrvalo neúnosně dlouho.
Brzdové systémy podvozku se volí z velké části s ohledem na provozní podmínky. Jde-li spíše o provoz v terénu, bývají vhodnější bubnové brzdy, protože jsou méně náchylné k poškození v důsledku znečištění než brzdy kotoučové. Důležitá je také vhodná volba pneumatik; při ní rovněž hrají roli provozní podmínky, tedy povrch, po kterém bude vozidlo nejčastěji jezdit. V potaz se ovšem musí vzít i nosnost, od níž se odvíjejí nápravové tlaky. Při jejich zjišťování se nelze spolehnout jenom na hmotnost nákladu, protože ten může být v korbě rozmístěn nerovnoměrně. Sklápěčky mívají nejčastěji listové pružiny a na rozdíl například od návěsů, které jsou vybaveny nápravami odpruženými vzduchem, nelze nápravové tlaky změřit integrovaným měřičem. Běžnou praxí však je, že třeba v pískovnách přejede naložené vozidlo přes váhu a potřebné hodnoty řidič alespoň přibližně zjistí.
Vzhledem k celoročnímu provozu mnohdy v terénních podmínkách je důležité u vozidla zajistit komfort pro řidiče. Centrální zamykání nebo elektronické otvírání oken jsou už dnes součástí základního vybavení. Pokud jde o klimatizaci, ta nezajišťuje jenom teplotu v kabině – provozovatelé si nepřejí, aby se často otvírala okna, aby se do kabiny příliš neprášilo. Zvolit je možné také nezávislé topení nebo vyhřívanou sedačku. Tu lze dodat i v anatomickém provedení, kdy se přifukováním přizpůsobuje tvaru těla řidiče. Problémem nejsou ani prachové filtry přes nasávání vzduchu do motoru. Co se týče samotné nástavby, tím nejmenším je, že si zákazník vybere její barvu. Na něm je i to, aby si určil materiál a tvar korby. Doplňkové výbavy nástavba mnoho nemá, ale i přesto lze podle vlastního přání volit například schůdky nebo žebřík, madla, ale třeba i plachtu. Užitečné jsou kovové blatníky nebo blatníky s kovovými kryty, protože při nakládce by mohlo dojít k poškození pneumatik ostrým kamenem. Další možností doplňkového vybavení jsou různé komponenty zajišťující osvětlení, včetně majáku.
Podvozek pro sklápěcí nástavbu nelze ani po jejím sejmutí využít pro jiné účely, není-li tedy pro vozidlo například v zimním období práce, je odstaveno jako celek.