logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Developeři v ČR plánují výstavbu téměř sedmi milionů metrů čtverečních průmyslových ploch Co...
  • Gekkon spustil pilotní projekt řízeného nabíjení vozíků Heli Power System z fotovoltaiky Na...
  • Pro tři čtvrtiny zákazníků je důležitá rychlost doručení, udržitelnost zatím tolik netáhne...
  • Za posledních sedm let vzrostla obliba výdejních míst čtyřnásobně, zjistil průzkum realizovaný...

Navigace přes outsourcing: Implementace komplikované zakázky vyžaduje pečlivé plánování

13. prosince 2010
Sklad 0
1125

V situaci, která vyžadovala přehodnocení distribučních procesů, se vloni ocitla společnost CONAN, jež je na Slovensku distributorem navigací GARMIN. Firma s patnácti zaměstnanci dosáhla obratu 250 mil. Sk a prudce rostoucí zájem o GPS navigace ji přinutil hledat strategického partnera. „Zabezpečovat všechny činnosti vlastními silami bylo pro nás velmi náročné. Vzhledem k tomu, že jsme neměli zájem rozšiřovat počet našich zaměstnanců ani skladové prostory, rozhodli jsme se najít poskytovatele logistických služeb, který by zvládl nejen skladování, ale také distribuci, balení, instalaci softwaru do navigací a jejich vstupní kontrolu,“ říká Daniel Boďa, obchodní ředitel společnosti CONAN. Po důkladném zvažování se firma rozhodla pro spolupráci se společností GEFCO Slovakia.
Připravit náročný projekt kompletního outsourcingu distribuční logistiky, včetně všech obslužných činností, od pracovníků GEFCO Slovakia vyžadovalo kvalitní přípravu a plánování. „V první fázi plánování bylo potřeba vytvořit předběžnou studii všech logistických procesů. Na základě konzultací s klientem jsme přistoupili k detailnímu rozboru řešení, zahrnujícímu už i cenové kalkulace. Po odsouhlasení zákazníkem jsme mohli nastartovat samotný proces implementace řešení,“ vysvětluje posloupnost kroků Anton Keleši, projektový manažer pro Logistic Solution a GefBox system společnosti GEFCO Slovakia.

Příprava si vyžádala spolupráci různých odborníků

Při implementaci řešení bylo prvním úkolem vytvoření tzv. GEFCO týmu a přidělení vedoucího projektu, který byl zodpovědný za jeho uvedení do praxe. Byla vytvořena řídící komise pro kontrolu všech projektových činností. GEFCO tým byl kvůli složitosti řešení složený z odborníků různých oddělení. „Například při zabezpečení speciálního softwaru byla potřebná spolupráce s naším IT oddělením i spolupráce s oddělením lidských zdrojů, protože jsme museli přijmout nové zaměstnance. Další pracovníci měli na starosti výběrové řízení na dodavatele různých zařízení, protože bylo nevyhnutelné zabezpečit kvalitní skladování a výrobní prostory se speciálním režimem, zabezpečovací zařízení či kamerové systémy. Až po zvládnutí všech těchto procesů jsme mohli přejít k samotné implementaci,“ konstatuje Anton Keleši. Všechny procesy prošly časovou simulací, aby se odstranily případné nesrovnalosti.
Po absolvování teoretické části přistoupil tým GEFCO k implementaci řešení outsourcingu distribuční logistiky. Odborníci vypracovali podrobné směrnice a postupy, na což navázalo školení nových pracovníků. V této fázi byl také spuštěn provoz. „Tím však projektové řízení nekončí, stále existuje aktivní podpora z naší strany. Jde totiž o mimořádně živý proces, který je třeba stále přizpůsobovat momentální situaci na trhu a aktuálním požadavkům zákazníka. Ty je třeba vždy přepočítat a implementovat do logistického procesu,“ přibližuje Anton Keleši. Základními nástroji projektu byl tedy časový harmonogram, vytvoření organizační struktury a definování zdrojů. Výsledkem muselo být dodržení závazků a spuštění projektu v požadovaném čase a v rámci stanoveného rozpočtu.

Příjem zboží je rozdělen na dva procesy

Při řízení celého projektu využívá GEFCO Slovakia nástroj Microsoft Project, v němž definuje všechny činnosti a úlohy spojené s danou projektovou činností. Ke každé úloze je přidělen čas vyjádřený počtem dní nebo hodin. Samozřejmostí je určení zodpovědného člověka, který má na starosti splnění úlohy. Výbornou pomůcku představuje grafické znázornění vazeb mezi úlohami prostřednictvím Ganttova diagramu, čímž lze předejít chaosu.
Logistický proces začíná na příjmu zboží, který se rozděluje na příjem GPS zařízení a příjem různých doplňků. Samotná zařízení přecházejí do meziskladu, protože je nutná evidence až na úroveň výrobního čísla. Zaevidované navigační přístroje procházejí na instalační pracoviště, kde pracovníci GEFCO Slovakia instalují software podle požadavku zákazníka. Nezáleží na tom, zda jsou to navigace ruční, topografické, automobilové nebo námořní.
Po instalaci probíhá výstupní kontrola každého zařízení, což by mělo zaručit jeho spolehlivé fungování. K výrobkům se následně doplňují záruční listy, návody na použití a další marketingové materiály podle požadavku klienta. Druhou větev příjmu tvoří doplňky, které podléhají evidenci na základě jedinečného čísla a hned vstupují do hlavního skladu, kde se kompletují s GPS navigacemi. Takto zabalené výrobky jsou připravené na expedici a distribuci k zákazníkům. Celý proces se realizuje do 24 hodin od přijetí objednávky. Denně odchází ze skladu přibližně 150 kusů zákaznických zařízení; při akcích je to několikanásobně více. Navigace se skladují ve speciálních klecích a jsou monitorované kamerovým systémem, protože jde o vysoké finanční hodnoty v poměrně malém objemu.

Marketingové akce vyžadují od logistika flexibilitu

I když celý proces vypadá poměrně jednoduše, vstupuje do něho mnoho marketingových akcí společnosti CONAN. „Těmto záměrům se musíme umět flexibilně přizpůsobit. Minulý rok to byla příprava speciálních balení, protože jeden z telekomunikačních operátorů spustil reklamní kampaň, v rámci níž při zakoupení některých produktů získal zákazník možnost zakoupit GPS zařízení za výhodných podmínek. To se nám podařilo velmi flexibilně zvládnout, i když šlo o velké objemy zboží. Atypické bylo i to, že všechny činnosti jsme vykonávali fakticky pod hlavičkou operátora a ne našeho klienta,“ říká Anton Keleši.
Propojení informačních systémů probíhá přes architekturu terminálového přístupu přímo na server firmy CONAN a její informační systém. Zaměstnanci společnosti GEFCO pracují na lokální stanici. Distributor GPS navigací tak může on-line sledovat všechny procesy, stav zásob, plnění objednávek apod.
Zákazník je s výsledkem půlroční práce spokojený. „I když je ještě předčasné hodnotit finanční přínos, zaznamenali jsme různé výhody outsourcingu. Můžeme se plně soustředit na svůj hlavní business, tedy na velkoobchod se spotřební elektronikou. Umíme flexibilně doručovat zboží našim zákazníkům do 24 hodin a zavázat se k tomu. Naši obchodníci se už nemusejí zajímat o to, jak dopravit výrobky k odběratelům. Outsourcing nám přinesl i výhodnější charakter nákladů. Na základě počtu prodaných kusů umíme přesně vypočítat, kolik nás bude stát distribuce,“ konstatuje Daniel Boďa. Zatímco předtím se museli logistice věnovat tři lidé, dnes stačí jeden, který komunikuje se společností GEFCO.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu V srpnu 2023 zahájil Yusen Logistics (Czech) s.r.o. spolupráci se společností Mondi Štětí a.s. Partnerství bylo v září stvrzeno předáním symbolického klíče od nové budovy skladu v areálu parku P3 Lovosice. Yusen zde pro společnost Mondi zajištuje komplexní skladovací služby, zahrnující […]

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny Společnost PST CLC Mitsui-Soko nabízí volné skladové kapacity a zajištění skladování, dopravy a celních služeb. Aktuálně nabízí skladové kapacity a služby v Pohořelicích u Brna. Pro podrobnější informace volejte na číslo +420 720 037 828 nebo pište na e-mail obchod@pst-clc.cz. A další informace: společnost PST CLC Mitsui-Soko […]

Compas automatizace na MSV 2023 v Brně

Společnost Compas automatizace na Mezinárodním strojírenském veletrhu, který se koná 10.–13. 10. 2023 v Brně, představí: DIGITÁLNÍ TOVÁRNU S ROBOTY – ukázka realizace investičních celků a výrobních linek, plně automatizovaných s digitální nadstavbou (MES) Plně digitalizované plánování, řízení a monitoring diskrétních i dávkových výrob REALIZOVANÁ ROBOTICKÁ PRACOVIŠTĚ – ukázky konstrukce strojů, linek a implementace robotů/cobotů Prezentace […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required