V silniční nákladní dopravě se objevují první důsledky novely vyhlášky o silničním provozu, kterou nedávno schválila německý Spolkový sněm. Několik francouzských spedičních firem informovalo Continental jako dodavatele pro automobilový průmysl a výrobce pneumatik, že jim byly při průjezdu Německem kontrolovány pneumatiky jejich nákladních automobilů. Nařízení předepisuje, že všechny autobusy s více než 8 místy a nákladní vozidla nad 3,5 tuny musí být vybaveny pneumatikami s označením M+S při náledí, uježděném nebo rozbředlém sněhu. Vyhláška vstoupila v platnost v sobotu 4. prosince 2010. Upozorňujeme na to, že všechny pneumatiky pro záběrovou nápravu Continental jsou již označeny jako M+S a nové zákonné požadavky v Německu tak automaticky splňují.
Nové ustanovení v Německu hodnotí dr. Hans-Joachim Nikolin, ředitel divize pneumatik pro užitková vozidla koncernu Continental, jako krok k lepší srozumitelnosti: „Je v zájmu spotřebitele, že německý zákonodárný orgán jednoznačněji definoval, co je chápáno pod pojmem pneumatik vhodných pro zimní období a kdy se mají používat.“
Pro zajištění optimální bezpečnosti v zimních podmínkách doporučujeme před pneumatikami M+S dát přednost skutečně zimním pneumatikám: „Na základě našich rozsáhlých testů doporučujeme dle zatížení a použití nákladního vozu kompletní obutí speciálními zimními pneumatikami, jako jsou naše pneumatiky SCANDINAVIA. Při jejich použití se již při rychlosti 40 km/h zkracuje brzdná dráha na ledovém povrchu o téměř celou délku nákladního automobilu,“ zdůraznil Nikolin.
Rovněž, pokud jde o hloubku dezénu, je vhodné použít větší hloubku než je předepsaných 1,6 mm. V zimním období by měla být hloubka dezénu pneumatik pro užitková vozidla minimálně 6 mm.
Kromě pneumatik M+S pro hnací nápravu předepsaných pro tranzitní dopravu v Německu nabízí společnost Continental ryze zimní pneumatiky SCANDINAVIA druhé generace pro řídicí, záběrovou i návěsovou nápravu, které jsou pro brzdný účinek obzvláště důležité. Pro autobusy, pro které je v zimě velmi důležitá bezpečnost, vyvinula divize pneumatik pro užitková vozidla speciální pneumatiku – HSW2 Coach.