logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Proč si palety raději pronajímat než kupovat? LPR – La Palette Rouge, evropský specialista...
  • Logicor posiluje svůj tým v České republice Průmyslový developer Logicor reaguje na zvýšenou...
  • Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na...
  • Novým ředitelem pro distribuci a plánování v Plzeňském Prazdroji je Glenn Burgess Plzeňský...

Speciální přeprava nadměrných celků pro obnovu těžebních zařízení za Polárním kruhem

16. listopadu 2010
Doprava 0
807

Hodnota převáženého nákladu nezřídka přesahuje částku jednoho milionu eur a díky extrémně velkým rozměrům vyžaduje maximální úsilí specialistů DHL Freight.

Město Kirovsk leží v centru těžby apatitových rud v Murmanské oblasti asi 200 kilometrů nad Severním polárním kruhem. Kromě povrchové těžby, jíž dominuje Centrální důl, jsou v této oblasti také hlubinné doly, ve kterých v současnosti probíhá kompletní obnova zařízení.

V rámci jednotlivých etap obnovy strojního parku těžební společnosti „OAO Apatit“ Kirovsk zajišťuje oddělení Specialities DHL Freight přepravy těžebních strojů. Jedná se o elektromotory s celkovou hmotností převyšující 116 tun. Každý z nich je proto přepravován v demontovaném stavu tak, aby jednotlivé kusy bylo možno přepravit v kombinaci silniční a železniční přepravy.

Parametry jednotlivých kusů i přesto překračují rozměrové limity pro železniční přepravu a po celé trase z České republiky až k příjemci do Kirovska putují v režimu „překročené ložné míry“. Kromě speciálního zabalení a upevnění na vagony musí specialisté DHL Freight řešit také uzemnění kovových částí k rámu železničního vagonu. Náročná je však také překládka těchto celků v přechodové železniční stanici Čierna nad Tisou / Čop, kde jsou jednotlivé kusy o hmotnosti cca 40 tun překládány na ruské železniční vagony jezdící po širokorozchodné trati. Pro tyto operace je nezbytné předchozí projednání technických detailů překládky se státními autoritami, přičemž upevnění a zajištění nákladu musí odpovídat normám ukrajinské a ruské železnice.

Specifickou oblastí těchto transportů je pak dopravní pojištění. Hodnota elektromotoru jako celku překračuje 1.200.000,- EUR a je dopravován na paritě CIP. Certifikáty o uzavřeném pojištění jsou nezbytnou podmínkou, kterou vyžaduje ruský příjemce ještě před zahájením transportu.

Z tohoto důvodu je nakládka u výrobce, překládka v Brně i transport po území Česka a Slovenska dozorován osobně pracovníky oddělení Specialities DHL Freight. Překládka v Čopu a následný transport po ukrajinských a ruských železnicích je monitorován ruským partnerem společnosti DHL Freight, který má statut oficiálního železničního speditéra RŽD s přístupem k on-line informacím o pohybu vagonů s těmito zásilkami.
Příprava transportu takových nadměrných celků s ověřením všech podmínek včetně projednání s partnery v Ruské Federaci trvá přibližně dva až tři měsíce. Přípravě objednávky je nutné věnovat maximálně pozornost a neopomenout žádné detaily, neboť možnosti změny jsou během přepravy velmi omezené. Tato fáze je tedy bezpochyby nejnáročnější z celého projektu.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Proč si palety raději pronajímat než kupovat?

Proč si palety raději pronajímat než kupovat? LPR – La Palette Rouge, evropský specialista paletového poolingu, v České republice otevřel svou v pořadí 10. pobočku, jejíž cílem je propojení evropské poolingové zkušenosti a know-how se znalostí lokálního trhu v oblasti FMCG. Pokud jste výrobcem, či dodavatelem rychloobrátkového zboží v České republice, na Slovensku či v Maďarsku, dovolte […]

Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na návrh řešení

Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na návrh řešení Generální dodavatel a specialista na návrh řešení – to jsou dvě strany téže mince. Pro společnost Ferag jsou tyto kompetence těžištěm jejího veletržního vystoupení ve Stuttgartu. Kromě toho švýcarská rodinná firma představuje mezinárodní odborné veřejnosti řadu inovativních řešení pro […]

Obalů je dostatek. Cena už nerozhoduje

Obalů je dostatek. Cena už nerozhoduje Zdá se, že po složitém tříletém období je obalového materiálu už dostatek, navíc se mírně snížily i jeho ceny. Důvodem je nižší poptávka ze strany spotřebitelů i firem a celkový pokles ekonomiky. Prudké výkyvy a změny na trhu přinesly těžké chvíle jak obalářům, tak těm, kteří obaly potřebují pro […]

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma BD Sensors je českým dodavatelem elektronické tlakoměrné techniky a hledala řešení, jak zlepšit využití skladové plochy a zvýšit produktivitu a přesnost vychystávání. Případovou studii představil Viktor Frnka, marketingový manažer společnosti Kardex. Jaké řešení jste v BD Sensors zvolili? Nový systém navržený společností Kardex se skládá z […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required