Do pardubického terminálu budou proudit výrobky z výrobních závodů ve Švédsku, Polsku, Maďarsku a z českého závodu ve Vamberku. Vybudování železniční vlečky si vyžádalo investici ve výši téměř 30 milionů korun.
Železniční přepravy v Pardubicích jsou součástí komplexního logistického projektu pro společnost ESAB. Jeho podstatou je vybudování tří evropských distribučních center, přes která budou svářečské výrobky distribuovány k zákazníkům. Prvním takovým centrem jsou právě Pardubice – Semtín.
„Rozvoj železničních přeprav je pro DB Schenker jednou z důležitých nadnárodních priorit. Pardubice jsou konkrétním důkazem, že své sliby plníme a rozvoj železničních přeprav vnímáte jako strategickou výhodu pro budoucnost. Výší investice, využíváním moderních technologií a napojením na evropskou železniční síť patří pardubický terminál k největším projektům svého druhu v České republice. K jeho úspěšnému dokončení výrazně přispěly také společnosti ČD Cargo, partner pro železniční přepravy Vamberk-Pardubice, a Unipetrol Doprava, partner pro obsluhu železniční vlečky,“ říká Ondřej Jašek, produktový manažer železničních přeprav. Železnice také výrazně odlehčí životnímu prostředí. „Využíváním železnice k přepravám výrobků z Vamberku do Pardubic, nahradíme každý den 15 kamiónů, do ovzduší se tak dostane přibližně o 30 % méně oxidu uhličitého,“ dodává Ondřej Jašek.
Železniční přepravy mají v porovnání se silničními přepravami řadu dalších výhod. Mezi ně patří například provoz o víkendech i svátcích bez omezení jízd, větší ložná kapacita používaných vagónů (až 2,5x násobek silničního návěsu), bezpečná přeprava bez poškození zboží a větší odolnost přepravy vůči výkyvům počasí.
„Zhodnotili jsme kriticky všechny kapacity logistických poskytovatelů na podporu řešení kombinované přepravy, které by nám umožnily maximalizovat naši dopravní infrastrukturu. DB Schenker splnil tento požadavek nikoliv jen v České republice, ale po celé Evropě. Je to důležitý krok našeho dodavatelského řetězce a terminál v Pardubicích je pro nás klíčovým základním kamenem. Díky mezinárodnímu působení DB Schenker jsme získali důvěru v jeho schopnost podporovat plány růstu ESAB a jsme velmi rádi, že tento projekt postupuje ke svému cíli,” uvedl Ian Morris, ředitel pro globální plánování a řízení zákazníků ESAB.
Terminál v Pardubicích je nejmodernějším terminálem sítě DB Schenker v České republice a již třetím terminálem se železniční vlečkou. Budova o rozloze 12 000 metrů čtverečních disponuje 15 nákladními hydraulickými rampami a skladovou kapacitou 13 500 paletových míst. „V novém terminálu poskytujeme komplexní logistické služby pro celý region východních Čech, od jednoduchých přeprav a skladování až po ucelená logistická řešení na míru, “ říká Tomáš Holomoucký, ředitel společnosti Schenker spol. s r. o.
Moderní budova terminálu je vybavena kvalitním IT systémem pro řízení skladových zásob. To umožňuje zákazníkovi mít do dvou hodin po příjezdu kamionu nebo vlaku kompletní informace o zboží přijatém na sklad. Kromě skladování a přeprav poskytuje DB Schenker také služby s přidanou hodnotou. Jedná se například o označování zboží dle individuálních požadavků zákazníků, používání speciálních balících technik, zasílání vzorků, doručování certifikátů kvality zákazníkům a mnoho dalších.
„Potenciál pardubického regionu k rozvoji průmyslové výroby vnímáme jako velkou příležitost pro naši společnost. Plánujeme logistické centrum dále rozšiřovat. Druhou logistickou halu uvedeme do provozu již v lednu příštího roku,“ dodává Tomáš Holomoucký.