logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Proč si palety raději pronajímat než kupovat? LPR – La Palette Rouge, evropský specialista...
  • Logicor posiluje svůj tým v České republice Průmyslový developer Logicor reaguje na zvýšenou...
  • Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na...
  • Novým ředitelem pro distribuci a plánování v Plzeňském Prazdroji je Glenn Burgess Plzeňský...

Linka Bohemia Express Lovosice – Duisburg slaví jubileum

4. října 2010
Doprava 0
755

I přesto, že rámcové podmínky nebyly před 5 lety pro vznik linky nijak zvlášť příznivé, podařilo se oběma partnerům ve spolupráci s národními železnicemi ČD a DB linku rozjet. V době globální krize ji pak nejen udržet, ale i dále rozvinout. V průběhu pěti let, které od startu linky uplynuly, se podmínky pro kombinovanou dopravu silnice – železnice v ČR v mnohém postupně mění k lepšímu.
Začátky první linky byly jen skromné: po jejím startu operátoři nabídli týdenní přepravní kapacitu 70 kamionových zásilek v každém směru a odjezdy vlaků každý třetí den. Už po roce ale přibyla druhá linka do Hamburku, zvýšil se počet odjezdů vlaků a týdenní přepravní kapacita linek narostla na 210 kamionových zásilek v exportu a 210 v importu.
Počínaje dnem pětiletého výročí od startu první linky odjíždějí vlaky do Duisburgu po každém pracovním dni. Přepravní kapacita obou linek tím dosáhla 560 kamionových zásilek týdně, tj. cca 28.000 kamionů za rok.

Překladiště kombinované dopravy jsou branami, které pro přepravu zboží otevírají cestu na železnici:

Mezi nejvýznamnější pozitivní změny patří především fakt, že v Lovosicích bylo uvedeno do provozu nové kapacitní překladiště kombinované dopravy ČD-DUSS, které poskytuje garantovaný nediskriminovaný přístup pro všechny zákazníky z řad operátorů, silničních dopravců a speditérů. V Lovosicích jsou tak dnes k dispozici dvě překladiště, jejichž kapacita umožňuje získávání dalších přepravních objemů pro železnici. Z obou lovosických překladišť se během krátké doby staly brány do sítě evropských expresních vlaků kombinované dopravy, sloužící potřebám silničních dopravců a speditérů, kteří pro přepravy zboží z a do ČR využívají železnice.

Systém dělby práce s vysokou produktivitou práce v přepravě

Spolupráce silničářů a železničářů se dobře osvědčuje, má své nepochybné výhody a její význam do budoucna ještě zesílí. Oběma stranám totiž umožňuje dosažení vyšší produktivity práce:
– silničáři, kteří na sebe berou složitost a vyšší nákladovost přepravy zboží na takzvané první a poslední míli, tuto umí obsloužit pružněji, rychleji a přitom efektivněji než železnice
– železničáři zase naopak zvládají přepravy o velkých objemech na dlouhé vzdálenosti s vyšší produktivitou práce, než silničáři

Nejen pro silničního dopravce, ale především pro koncové zákazníky je přitom důležité, že přepravy po obchodní i organizační stránce zůstávají plně v rukou silničního dopravce, a to v celém přepravním řetězci. Úzká vzájemná spolupráce obou dopravních oborů silnice a železnice má za těchto předpokladů svoji silnou vnitřní logiku a smysluplnost. Právě proto lze právem tvrdit, že lepší budoucnost má kombinovaná doprava v ČR teprve před sebou.

Vyhlídky do budoucna jsou dobré

Českých dopravních firem, které službu kombinované přepravy se zapojením železnice každodenně pravidelně využívají, postupně přibývá. Je jich dnes už několik, a tak počet jízd jejich návěsů, které místo po evropských dálnicích křižují Evropou po železnici, jde ročně do tisíců. Svoji zásluhu na tom má také stát, který české silniční dopravce, jež k přepravě využívají železnici, v roce 2009 poprvé investičně podpořil. Také proto bude letošní počet intermodálních návěsů přepravených mezi ČR a Německem po železnici oproti minulým rokům až několikanásobně vyšší. Dosavadní vývoj, jakož i nové signály od českých a zahraničních silničních dopravců dávají oprávněnou naději, že letošní čísla budou rekordní. Je to velmi dobrá zpráva, která zároveň avizuje, že konečně nastal čas, kdy vlaky kombinované dopravy naložené silničními návěsy budou moci už brzy jezdit z Německa nejen do Lovosic, ale konečně také napříč Českou republikou.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Proč si palety raději pronajímat než kupovat?

Proč si palety raději pronajímat než kupovat? LPR – La Palette Rouge, evropský specialista paletového poolingu, v České republice otevřel svou v pořadí 10. pobočku, jejíž cílem je propojení evropské poolingové zkušenosti a know-how se znalostí lokálního trhu v oblasti FMCG. Pokud jste výrobcem, či dodavatelem rychloobrátkového zboží v České republice, na Slovensku či v Maďarsku, dovolte […]

Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na návrh řešení

Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na návrh řešení Generální dodavatel a specialista na návrh řešení – to jsou dvě strany téže mince. Pro společnost Ferag jsou tyto kompetence těžištěm jejího veletržního vystoupení ve Stuttgartu. Kromě toho švýcarská rodinná firma představuje mezinárodní odborné veřejnosti řadu inovativních řešení pro […]

Obalů je dostatek. Cena už nerozhoduje

Obalů je dostatek. Cena už nerozhoduje Zdá se, že po složitém tříletém období je obalového materiálu už dostatek, navíc se mírně snížily i jeho ceny. Důvodem je nižší poptávka ze strany spotřebitelů i firem a celkový pokles ekonomiky. Prudké výkyvy a změny na trhu přinesly těžké chvíle jak obalářům, tak těm, kteří obaly potřebují pro […]

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma BD Sensors je českým dodavatelem elektronické tlakoměrné techniky a hledala řešení, jak zlepšit využití skladové plochy a zvýšit produktivitu a přesnost vychystávání. Případovou studii představil Viktor Frnka, marketingový manažer společnosti Kardex. Jaké řešení jste v BD Sensors zvolili? Nový systém navržený společností Kardex se skládá z […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required