logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Balíkovna nově v síti výdejních boxů Ox Point Do sítě výdejních schránek společnosti Ox Point se...
  • Nový systém pro řízení přepravy zrychluje odbavení zásilek Pokročilé plánování a optimalizace...
  • Mailstep nabízí logistické služby dalším online tržištím v Evropě Až pro 75 nových online tržišť...
  • Doba námořních přeprav mezi Asií a Evropou se znovu protáhne, varuje DSV Celosvětová lodní...

Manažer kvality služeb: Zaměstnání nejen pro zkušené

22. září 2010
Zpravodajství 0
690

V čem se liší manažer kvality od manažera kvality služeb? Reprezentant první pozice se zaměřuje na správné fungování celé společnosti, tedy i interních procesů – od výroby přes logistiku, personalistiku po další interní oddělení.
Manažer kvality služeb by se zase měl soustředit spíše na činnosti související se spokojeností či nespokojeností zákazníka. V logistice jde tedy především o pracovníka zodpovědného za poskytovanou kvalitu logistických služeb, jako je kvalita nakládek, včasnost a kvalita dodávek, úroveň skladování, doprava a podobně. V případě neplnění firemních cílů zjišťuje příčiny a doporučuje konkrétní nápravná opatření. Zároveň zajišťuje, aby společnost plnila své smluvní závazky vůči zákazníkům, a proto vyhodnocuje výstupy ze systému měření spokojenosti zákazníků.
Z hlediska velikosti společnosti se jedná v těch menších o kumulovanou pozici například s funkcí vedoucího skladu či pracovníka zodpovědného za firemní controlling. Ve větších společnostech jde o funkci samostatnou. „S pozicí manažer kvality služeb se u středních a menších firem setkáváme málokdy, většinou jde skutečně o kumulovanou pozici,“ potvrzuje Ilona Schmidt, managing director společnosti People Consulting.
K hlavní náplni práce manažera kvality služeb patří implementace, sledování a zlepšování systémů řízení kvality. Pracovník na této pozici tak nekontroluje pouze fungování stávajících procesů. Očekává se od něho kromě jejich zlepšování také vymýšlení nových postupů. Vše musí probíhat v souladu s normami řízení interních procesů. K jeho další činnosti patří účast při zákaznických auditech a certifikacích. „Manažer kvality služeb by v dnešní době také neměl zapomínat na činnosti související s šetrným přístupem k životnímu prostředí, se správným zacházením s globálními zdroji, a hlavně by měl podporovat strategické cíle společnosti,“ zdůrazňuje Ilona Schmidt.
Z hlediska organizační struktury je manažer kvality služeb podřízen top managamentu společnosti, v logistických firmách většinou přímo jednateli. Podřízené sice zpravidla nemá, ale jeho kompetence zasahují do většiny oddělení firmy.

Ideální kandidát by měl mít nejlépe vysokoškolské vzdělání se zaměřením na logistiku. V praxi se však setkáme i se středoškolsky vzdělanými kandidáty se zkušeností na obdobné pozici. Potěšující je, že k současnému trendu patří ochota zaměstnavatelů dát šanci také čerstvým absolventům. „Některé společnosti jsou v poslední době ochotny zaměstnávat i absolventy z oboru, především vysokoškoláky, které si samy zaškolí. Za to od nich očekávají, že společnosti zůstanou dlouhodobě věrní,“ říká Ilona Schmidt. Důraz na věrnost souvisí s tím, že pracovník na této pozici má veškeré informace o produktech, službách a fungování společnosti. Čím déle ve společnosti působí, tím cennějším se pro společnost stává.
Uchazeč by měl být schopen komunikovat v anglickém či německém jazyce podle interního jazyka společnosti, ovládat práci na PC, a především by měl mít výborné znalosti norem (ISO, HACCP, TQM a podobně) a legislativních předpisů. K dalším předpokladům patří analytické a strategické myšlení, schopnost hledat a řešit příčiny problémů a zároveň musí být schopen prosadit jejich řešení.

Od manažera kvality služeb dnešní zaměstnavatelé očekávají, že strategickým přístupem přispěje ke konkurenceschopnosti společnosti, takže pracovník na této pozici přebírá strategickou roli při plnění cílů společnosti.
Kandidátů na logistické pozice není nikdy dostatek. V případě hledání vhodného uchazeče platí toto pravidlo dvojnásob. Technika běžného recruitmentu zde nefunguje, a proto se Ilona Schmidt spíše přiklání k vyhledávací technice direct search neboli k přímému oslovení vytipovaného kandidáta. Takto vybraný kandidát často lépe splňuje požadavky na tuto pozici, a tak se zvyšuje pravděpodobnost jeho přijetí. Na druhé straně jde o zdlouhavý proces. Klient proto musí počítat se čtyřmi až šesti měsíci hledání a výběru. Vhodné adepty je také možné vyhledávat přímo na vysokých školách, seminářích se studenty a na HR fórech.
Průměrný plat se u manažera kvality služeb pohybuje kolem 40 000 Kč. Nástupní plat u absolventů může začínat již na částce 25 000 Kč a posléze se zvyšuje třeba až na úroveň 60 000 Kč i více. Pracovní prostředky ve formě mobilního telefonu a notebooku jsou samozřejmostí. Některé firmy nabízejí k dispozici i služební automobil. Podle daného benefitového systému ve společnosti jsou mu poskytovány příspěvky na sport a zábavu, jazykové kurzy, odborná a rozvojová školení a další příspěvky na různé formy vzdělávání.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Chomutov na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Příležitost pro vlastníky: Pronajměte 5 metrů čtverečních svého pozemku nejlepšímu nájemníkovi na světě

Příležitost pro vlastníky: Pronajměte 5 metrů čtverečních svého pozemku nejlepšímu nájemníkovi na světě Je tichý a pravidelně platí. Dejte nám vědět a všechno zařídíme. Samoobslužné výdejní a podací Parcelboxy uznávaného balíkového dopravce PPL CZ mají potenciál nabídnout výhody řadě různých stran. Kromě poskytování pohodlných služeb běžným zákazníkům, přepravcům balíků, e-shopům a jiným společnostem představují boxy také zajímavou příležitost pro […]

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu Firma U & SLUNO, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové […]

Stow Group rozšiřuje portfolio

Stow Group rozšiřuje portfolio Automatizace, robotizace, efektivizace. Trendy spojené s nástupem Průmyslu 4.0 jsou zcela jasné a vyžadují rychlou reakci. Skupina stow, globální lídr v oboru průmyslového skladování, tak před nedávnem v souladu se svým inovativním přístupem rozhodla o zásadní restrukturalizaci – a založila novou obchodní jednotku stow Robotics. Nový specialisté na automatizaci a robotizaci […]

Gerlach poskytuje komplexní celní služby v Česku i mnoha dalších zemích

Gerlach poskytuje komplexní celní služby v Česku i mnoha dalších zemích Gerlach započal třetí dekádu působení na českém trhu jakožto největší neutrální celní broker poskytující komplexní celní služby související s dovozem, vývozem a tranzitem zásilek, včetně intrastatu. Prostřednictvím vlastní rozsáhlé sítě o 18 provozovnách vystaví 150 celních deklarantů každé čtvrté celní prohlášení v České republice. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required