logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Mailstep nabízí logistické služby dalším online tržištím v Evropě Až pro 75 nových online tržišť...
  • Doba námořních přeprav mezi Asií a Evropou se znovu protáhne, varuje DSV Celosvětová lodní...
  • Jungheinrich vyrobil jubilejní stotisící Li-Ion vozík Společnost Jungheinrich dodala svůj...
  • Trammell Crow Company jmenovala novou obchodní ředitelku a také ředitele pro výstavbu v ČR...

Business development manager: Strategické myšlení nesmí chybět

22. června 2010
Zpravodajství 0
2429

Rozvoj obchodu a získávání nových zákazníků. Právě za tyto dvě firemní aktivity je primárně zodpovědný pracovník na pozici business development managera. Pro lepší pochopení jde v podstatě o spojení náplně práce obchodního a marketingového ředitele. Business development manager musí být proto zdatným obchodníkem na nejvyšší úrovni a mít talent získávat nové zákazníky. Dále mu nesmí chybět strategické myšlení a jasná představa o budoucím rozvoji firmy. V některých případech je business development manager také zodpovědný za územní expanzi v podobě zakládání nových poboček či skladových lokací.
Zmíněnou pozici nalezneme především ve větších B2B společnostech, které poskytují služby firemním zákazníkům. Logistika je typický segment pro tuto pozici, pomocí níž dochází k rozvoji portfolia zákazníků. V každé společnosti ji však nenajdete. Někde jde o součást náplně práce obchodního ředitele, jinde tyto úkoly zastává sám o country manager, popřípadě sales manager.
Business development director nebo manager je většinou podřízen přímo generálnímu řediteli firmy. Pracovat může buď samostatně, nebo s menším týmem podřízených spolupracovníků, což záleží na velikosti a typu firmy. V těch menších může tuto funkci vykonávat sales manager, jehož činnost spočívá v standardním obchodu, jako je udržování vztahu se stávajícími zákazníky a realizaci obchodních případů. Pokud naopak existuje ve firmě pozice business development manager, funkce sales managera zde někdy není obsazena.

„Development managera jako samostatnou pozici nalezneme u logistických firem spíše ve větších společnostech. Záleží ovšem také na tom, jak je firma strukturovaná, jaké používá názvy pro jednotlivé pozice v managementu. Jisté však je, že kompetence development managera by měla být v každé firmě nějakým způsobem zastoupena. Někdy jeho roli supluje například generální ředitel, jindy jde o část pravomocí obchodního ředitele,“ potvrzuje Jan Šindelář, senior konzultant společnosti Neumann & Partners.
Business development manager může pracovat sám nebo může mít k dispozici menší či větší tým spolupracovníků. V některých společnostech mu totiž bývají podřízeni projektoví manažeři, eventuálně pracovníci obchodu a administrativní podpory. Jejich náplň práce pak spočívá v rozvíjení obchodního případu, který právě on pro firmu pomohl získat. „Hlavním úkolem business development managera je totiž otevírat dveře pro obchodní tým, nalézat nové oblasti uplatnění pro služby či produkty, které společnost nabízí. Důležitý je strategický přístup k obchodu s delší návratností, včetně nutných investic. V tom se odlišuje od klasického obchodníka,“ vysvětluje Jan Šindelář.
Pro jeho práci je tedy důležitá schopnost prezentovat firmu a její služby či produkty. Následné administrativní detaily kontraktu už dojednává zpravidla někdy jiný. Jeho role v tomto případě spočívala v získání a nastartování kontraktu a dohodnutí základních podmínek obchodní spolupráce.

Ideální kandidát na obchodní pozici business development managera by měl mít vysokoškolské vzdělání ekonomického směru. Pokud bude držitelem MBA, jeho možnosti uplatnění se ještě zvyšují. Předpokládá se znalost anglického jazyka. Samozřejmostí jsou obchodní dovednosti zahrnující komunikativnost a organizační dovednosti, dále doplněné již zmiňovaným strategickým myšlením a uměním diplomatického jednání. „U pracovníka na této pozici nestačí schopnost orientace na bezprostřední profit nebo obrat. Musí umět vidět více dopředu a na základě provedených analýz správně vyhodnocovat možnosti trhu,“ tvrdí Jan Šindelář. Podle Jana Šindeláře je poptávka po business development managerovi v poslední době konstantní, ale stále převyšuje existující nabídku na trhu práce. Personální agentury, jako např. Neumann & Partners, proto hledají vhodného adepta většinou formou „executive search“, tedy pomocí přímého vyhledávání pracovníků u konkurence.

Uchazeči o tuto profesi nesmějí chybět obchodní zkušenosti, nejlépe z rozvojových projektů, a především schopnost získávání nových zákazníků. Business development manager má být člověk aktivní, dynamický, extrovertní, měl by mít schopnost empatie a diplomatického jednání.
Součástí jeho práce je získávání kontaktů na různých formálních či neformálních akcích, jako jsou veletrhy, konference a třeba i golfové turnaje.
Platové ohodnocení záleží na typu a velikosti firmy. U nadnárodní společnosti se pohybuje v rozmezí 100 000 až 150 000 Kč. U menší české firmy si vydělá kolem 80 000 Kč měsíčně.
Pracovní nástroje, jako je mobilní telefon, notebook a služební automobil, jsou samozřejmostí. V některých firmách má business development manager v rámci benefitů přidělen firemní vůz luxusního charakteru. Mezi další zaměstnanecké výhody zpravidla patří vlastnictví podnikových akcií, životní pojištění a nadstandardní lékařská péče.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Chomutov na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Příležitost pro vlastníky: Pronajměte 5 metrů čtverečních svého pozemku nejlepšímu nájemníkovi na světě

Příležitost pro vlastníky: Pronajměte 5 metrů čtverečních svého pozemku nejlepšímu nájemníkovi na světě Je tichý a pravidelně platí. Dejte nám vědět a všechno zařídíme. Samoobslužné výdejní a podací Parcelboxy uznávaného balíkového dopravce PPL CZ mají potenciál nabídnout výhody řadě různých stran. Kromě poskytování pohodlných služeb běžným zákazníkům, přepravcům balíků, e-shopům a jiným společnostem představují boxy také zajímavou příležitost pro […]

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu Firma U & SLUNO, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové […]

Stow Group rozšiřuje portfolio

Stow Group rozšiřuje portfolio Automatizace, robotizace, efektivizace. Trendy spojené s nástupem Průmyslu 4.0 jsou zcela jasné a vyžadují rychlou reakci. Skupina stow, globální lídr v oboru průmyslového skladování, tak před nedávnem v souladu se svým inovativním přístupem rozhodla o zásadní restrukturalizaci – a založila novou obchodní jednotku stow Robotics. Nový specialisté na automatizaci a robotizaci […]

Gerlach poskytuje komplexní celní služby v Česku i mnoha dalších zemích

Gerlach poskytuje komplexní celní služby v Česku i mnoha dalších zemích Gerlach započal třetí dekádu působení na českém trhu jakožto největší neutrální celní broker poskytující komplexní celní služby související s dovozem, vývozem a tranzitem zásilek, včetně intrastatu. Prostřednictvím vlastní rozsáhlé sítě o 18 provozovnách vystaví 150 celních deklarantů každé čtvrté celní prohlášení v České republice. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required